۰ نفر

تعطیلی یک بیمارستان در «ووهان» با کاهش شمار مبتلایان

۱۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۷:۱۷
کد خبر: 421476
تعطیلی یک بیمارستان در «ووهان» با کاهش شمار مبتلایان

در پی بهبودی و مرخص شدن آخرین بیمار مبتلا به کروناویروس جدید در یکی از ۱۶ بیمارستان موقتی که در "ووهان" به طور اختصاصی برای این بیماران ساخته شده بود، این بیمارستان تعطیل شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بسته شدن این بیمارستان موقت همزمان با انتشار خبر کاهش شدید موارد جدید ابتلا به کروناویروس در استان "هوبئی" و مرکز آن "ووهان" صورت گرفته است.

لازم به ذکر است که با وجود کاهش موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در چین، این کشور هم‌چنان در وضعیت هشدار قرار دارد، چرا که تست کروناویروس چینی‌هایی که در حال بازگشت به کشور خود هستند، مثبت اعلام می‌شود.

استان مرکزی "هوبئی" چین، مرکز شیوع کروناویروس در این کشور برای نخستین بار از ابتدای ژانویه کمتر از ۲۰۰ مورد ابتلای جدید را گزارش کرده است.

کمیسیون ملی بهداشت چین امروز (دوشنبه) اعلام کرد که استان "هوبئی" ۱۹۶ مورد تایید شده جدید در روز یک‌شنبه داشته است که از ۵۷۰ مورد ابتلا در روز قبل از آن کاهش قابل توجهی داشته و کمترین میزان ثبت شده از تاریخ ۲۴ ژانویه تاکنون بوده است.

این کاهش شدید به دلیل کاهش مبتلایان در شهر "ووهان"، مرکز اولیه شیوع کروناویروس بوده که با ۱۹۳ مبتلا از تاریخ ۲۶ ژانویه کمترین شمار مبتلایان خود را داشته است.

به طور کلی در سراسر چین نیز ۲۰۲ مورد ابتلای جدید گزارش شده است که از تاریخ ۲۲ ژانویه کمترین شمار اعلام شده محسوب می‌شود. به جز موارد ابتلا در استان" هوبئی"، مبتلایان جدید در دیگر مناطق چین شش مورد بوده که این شمار نیز کمترین آمار اعلام شده نسبت به ماه گذشته بوده است. با احتساب این آمارها شمار کل مبتلایان به کروناویروس جدید در چین تاکنون به ۸۰ هزار و ۲۶ نفر رسیده است.

هم‌چنین شمار جان باختگان ناشی از شیوع کروناویروس در چین از اواخر روز یک‌شنبه به ۲۹۱۲ نفر رسید که نسبت به روز قبل ۴۲ نفر افزایش داشته است. شمار جان باختگان استان "هوبئی" ۴۲ نفر بوده که از این میان ۳۲ نفر متعلق به شهر "ووهان" بوده است.

از همین رو با توجه به کاهش شمار مبتلایان و افزایش بهبود یافتگان یکی از بیمارستان‌های موقت بنا شده برای این بیماران در "ووهان" بسته شد.

از ابتدای ۲۸ فوریه "ووهان" ۱۶ بیمارستان موقت اختصاصی برای بیماران کووید-۱۹ بنا کرده و ۱۳ هزار تخت اضافی ایجاد کرده است که تاکنون ۱۲ هزار نفر در آن‌ها بهبود یافته و مرخص شده‌اند. به طور کلی شمار تخت‌های بیمارستانی "ووهان" از ۵۰۰۰ تخت پیش از آغاز شیوع کروناویروس به ۲۳ هزار تخت رسیده است.

۱۸ استان در سراسر چین تاکنون سطح واکنش اضطراری خود را نسبت به کروناویروس در هفته گذشته کاهش داده‌اند، آخرین مورد استان "چجیانگ" است که اقدامات واکنش اضطراری خود را از سطح یک به سطح دو رسانده است.

چین دارای یک سیستم پاسخگویی چهار درجه‌ای برای موارد اضطراری بهداشت عمومی است که تعیین می‌کند چه تدابیری را در این زمینه اعمال خواهد کرد و بالاترین سطح واکنش و پاسخگویی، سطح یک آن است.

بنا بر گزارش رویترز، شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین روز گذشته (یک‌شنبه) هشدار داد که با وجود بهبود وضعیت، باید بررسی‌ها و نظارت مداوم و طولانی مدت روی شیوع ویروس و سازوکارهای واکنش اضطراری لازم هم‌چنان ادامه داشته باشد، چرا که علاوه بر "ووهان" اکنون تست کروناویروس دو نفر در "پکن" نیز مثبت اعلام شده است.