۰ نفر

بذر افزایش کرونا دو هفته قبل در قم کاشته شد

۱۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۰۴
کد خبر: 421452
بذر افزایش کرونا دو هفته قبل در قم کاشته شد

رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: افزایش موارد بیماری کووید ۱۹ و ویروس کرونای جدید در کشور نتیجه بذری است که این ویروس دو هفته قبل و پیش از تشخیص موارد اولیه در قم کاشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حسین عرفانی روز دوشنبه افزود: اگر به گذشته نگاه کنیم حدود ۱۰ روز پیش ( چهارشنبه دو هفته قبل) بیماری در شهر قم تشخیص داده شد. دوره پنهان (کمون) این بیماری را همه مردم خبر دارند که حدود دو هفته است پس آنچه امروز شاهد آن هستیم و موارد ابتلا را به حدود هزار نفر رسانده است، بذری است که این ویروس حدود دو هفته قبل کاشته است یعنی قبل از تشخیص و اقدامات کنترلی شروع شده است.

وی گفت: همان طور که وزیر بهداشت گفته در یک هفته و ۱۰ روز آینده با افزایش موارد این بیماری به طور قطع رو به رو می شویم. این مساله نشان دهنده تاثیرات ضعیف اقدامات کنترلی نیست چون به  قبل از زمان تشخیص و کنترل وزارت بهداشت بر می گردد و قطعا اقدامات کنترلی وزارت بهداشت نتیجه خود را دو تا سه هفته بعد از شروع تشخیص نشان می دهد و انتظار داریم بتوانیم در آن زمان موارد بیماری کووید ۱۹ را در کشور کنترل کنیم.