۰ نفر

عصر جدید در شب‌های کرونا

۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۱۴
کد خبر: 421143
عصر جدید در شب‌های کرونا

از آنجا که هر کسی فکر می کند خدای استعداد ویژه ای است و البته برخی ها واقعا همین‌طور هستند، بازار برنامه های کشف استعداد هیچ وقت کساد نمی شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از جام جم، «عصر جدید» هم از معروف ترین برنامه‌های تولیدی در این زمینه است که فصل دوم آن به تازگی روی آنتن رفته است.

  آغاز دور مقدماتی

پخش حضور شرکت‌کنندگان در جلسات اولیه سنجش و پایش استعدادها در برنامه استعدادیابی عصرجدید از سه شنبه 6 اسفند آغاز شد، در هر قسمت از این برنامه بر اساس ویدئوهای ارسال شده تعدادی از شرکت کنندگان حاضر می شوند و بخشی از کارشان را ارائه می‌دهند.

احسان علیخانی پای ثابت داوری هاست و در ادامه متناسب با استعداد هر شرکت کننده دو داور دیگر هم در کنار او قضاوت می کنند. حمیدرضا ترکاشوند، ایمان قیاسی، ارشا اقدسی، سعید فتحی روشن و... از چهره هایی هستند که تا الان در بین داوران دیده شده‌اند.  

 در ادامه بعد از گزینش مقدماتی و راستی آزمایی ویدئوهای ارسالی قرار است شنبه ۱۷ اسفند  مصادف با شب میلاد امام علی (ع) ساعت ۲۲:۳۰ اولین قسمت اصلی این برنامه روی آنتن برود.  در این بین احتمالا عصر جدید هم از آنجا که با حضور شرکت کنندگان همراه است تا حدی درگیر جنجال کرونا شده باشد.

توقف کرونایی؟

 تاکنون حدود 10 قسمت عصر جدید ضبط شده و حتی دو قسمت را بدون تماشاگر ضبط کرده‌اند.  با این وجود قرار است مشخص شود که آیا ضبط این برنامه تلویزیونی بدون تماشاگر ادامه پیدا کند یا عوامل دست نگه می‌دارند تا با مساعد شدن شرایط دوباره با تماشاگر عصر جدید را ضبط کنند و روی آنتن ببرند؛  مسلماً حضور تماشاگر در استودیوی عصر جدید به‌اندازه داوران برنامه تأثیر دارد و با رعایت و مراقبت مسائل بهداشتی،‌ دست‌اندرکاران می‌توانند از حضور تماشاگر بهره ببرند یا ساختارشان را به‌سمتی ببرند که بدون تماشاگر هم آن جذابیت را بیننده شاهد باشد و برنامه تحت‌الشعاع بدون حضور تماشاگر قرار نگیرد.   عصر جدید پخش قسمت‌های جدید را از 17‌اسفند آغاز می‌کند و ایام نوروز هم روی آنتن خواهد‌رفت.

چه خواهیم دید؟

پیش تولید عصرجدید٢ حدود شش ماه پیش _ یعنی از مهرماه -شروع شده است و طی این مدت   30هزار هزار ویدئو به این برنامه ارسال شده تا یک گروه ٢٠ نفره دو ماه به غربال و  بازبینی این ویدئوها مشغول باشند.

همانطور هم که پیش‌بینی می‌شد درصد زیادی از این ویدئوها مربوط به خوانندگی است تا کسانی که فکر می‌کنند خوش‌صدا هستند بخت خود را برای حضور روی صحنه عصر جدید آزمایش کنند.

در مرحله اول این غربال، ٥٠٠ شرکت کننده برای راستی‌آزمایی اولیه به تهران آمدند و 300 نفر از آنها موفق شدند تا نظر مثبت گروه مربیان و طراحی عصر جدید را جلب کنند.

اوایل بهمن‌ماه هم این 300 نفر و گروه در مقابل احسان علیخانی و مربیان عصر جدید قرار گرفتند و نیمی از آنها نتوانستند از این مرحله عبور کنند.

تمام مرحله راستی آزمایی در قالب چهار قسمت پخش خواهد شد و در حال حاضر هم به دلیل رعایت موضوعات بهداشتی و دستورالعمل وزارت بهداشت ضبط این برنامه فعلا متوقف شده است.

 تغییر در نحوه داوری

هزار نفر تماشاگر به همراه شرکت‌کنندگان و همراهان آنان و گروه 300 نفری عصر جدید در این قسمت‌های ضبط شده حضور داشتند. قسمت اول و دوم مسابقه قرار است ١٧ و ١٨ اسفند مقارن با شب و روز میلاد حضرت علی(ع) و روز پدر بعد از خبر ٢٢ از شبکه سه پخش شود.

آن‌طور که ما فهمیدیم فرم و شکل مسابقه تغییرات اساسی داشته است. شکل رأی دادن داورها ، نقش تماشاگر در سالن برای شور گذاشتن رأی داور ، مسدود شدن رأی داور ، تعامل با مربیان حین اجرا و اضافه شدن زنگ طلایی از جمله تغییرات عصر جدید است.