۰ نفر

قرنطینه کشتی آلوده به ویروس کرونا ایده اشتباهی بود

۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۲:۰۵
کد خبر: 420961
قرنطینه کشتی آلوده به ویروس کرونا ایده اشتباهی بود

نتایج یک بررسی علمی نشان می‌دهد قرنطینه کشتی کروز ژاپنی و جلوگیری از پیاده شدن سرنشینان آن ایده اشتباهی بود و منجر به افزایش تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، کشتی تفریحی شاهزاده الماس به علت ابتلای تعدادی از سرنشینان آن به ویروس کرونا بیش از دو هفته قرنطینه شد. بررسی های محققان سوئدی نشان می دهد اگر این کشتی قرنطینه نشده و مسافران آن امکان پیاده شدن پیدا می کردند تعداد مبتلایان نهایی به کرونا به مراتب کمتر می شد.

کشتی یادشده که متعلق به ژاپن است به علت ابتلای اولیه ۴۵۴ مسافرش به ویروس کرونا بسیار خبرساز شد. در نهایت آمریکا بیش از ۳۰۰ تن از مسافران این کشتی را که آمریکایی بودند و ۱۴ نفر از آنان مبتلا به ویروس کرونا شده بودند، به آمریکا منتقل کرده و در پایگاه‌های ارتش این کشور قرنطینه کرد.

پژوهشگران سوئدی می گویند اگر قرنطینه این افراد در داخل کشتی طولانی نمی شد تعداد مبتلایان به کرونا در این کشتی تا یک چهارم کمتر بود. اما اصرار بر این کار، تعداد مبتلایان به کرونا را چهار برابر کرد.

کشتی یادشده که دارای ۳۷۰۰ مسافر بود بعد از رسیدن به بندر یوکوهاما تا ۱۹ فوریه در وضعیت قرنطینه باقی ماند و البته تلاش شد مسافران بیمار از مسافران عادی جدا نگه داشته شوند. در زمان تخلیه تعداد مبتلایان به کرونا در این کشتی به ۶۱۹ نفر رسید. اگر این کار به سرعت و بعد از شناسایی اولین مبتلایان به ویروس کرونا صورت می گرفت تعداد مبتلایان از ۷۰ نفر فراتر نمی رفت.