۰ نفر

در اولین جلسه کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا چه گذشت؟

۱۰ اسفند ۱۳۹۸، ۲۱:۲۶
کد خبر: 420915
در اولین جلسه کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا چه گذشت؟

اولین جلسه کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور دستگاه‌های ذیربط و به ریاست مشترک صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) و علی ربیعی (سخنگوی دولت) در دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در این جلسه که با حضور سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شواری عالی فضای مجازی و معاونان وزرای بهداشت و درمان آموزش پزشکی، کشور، اطلاعات، فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون رسانه‌ای دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، معاون سیاسی سازمان صدا وسیما و دبیر شورای اطلاع رسانی دولت برگزار شد، آخرین اقدامات برای ارتقای سطح اطلاعات افکار عمومی به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا مورد بررسی و تبادل نظر قرارگرفت. 

در این جلسه راه‌کارهای هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف برای پاسخ به سوالات مردم و رفع شبهات، ابهامات و شایعات در موضوع ویروس کرونا بررسی شد.

همچنین با توجه به تاکیدهای رییس جمهور برای شفاف‌سازی و اطلاع رسانی منطبق با واقعیت به مردم، راه‌کارهای ایجاد ارتباط دوسویه با مردم و استفاده از ظرفیت همه دستگاه ها گفت وگو و تصمیمات مقتضی اتخاذ شد. 

با توجه به انتشار اخبار غیر واقعی و بعضا ساختگی و رواج برخی شایعات، تدابیر و تصمیمات لازم برای اطلاع رسانی بهنگام از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در موضوع پیشگیری و درمان و سایر دستگاه ها برای رفع نیازهای مردم صورت گرفت.

در این نشست از تلاش های کلیه خبرنگاران و دست اندرکاران رسانه ملی و سایر رسانه های شناسنامه دار از جمله خبرگزاری‌ها، روزنامه ها، پایگاه های اطلاع رسانی و فعالان شبکه های مجازی در اطلاع رسانی و آموزش های بهداشتی و درمانی در مواجهه با بحران جاری کرونا در کشور تشکر و قدردانی شد و ضرورت استمرار و نقش آفرینی در این شرایط حساس در تولید و نشر اطلاعات متناسب با نیاز مردم و تقویت همکاری با دستگاه های مسئول مورد تاکید قرار گرفت. 

همچنین در کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا مقرر شد که کارگروه‌های مختلف تعیین شده برای تقویت بخش اطلاع رسانی درباره اقدامات و پاسخ به شبهات و بعضا القائات که توسط برخی رسانه های معاند و بعضا بدون هویت ایجاد اختلال روحی وروانی و اضطراب در ذهن مردم می کنند، با قوت و شبانه روزی فعالیت خود را استمرار بخشند.