۰ نفر

ساخت رباتی با قابلیت عجیب +عکس

۸ اسفند ۱۳۹۸، ۲۳:۰۱
کد خبر: 420454
ساخت رباتی با قابلیت عجیب +عکس

محققان رباتی توسعه داده‌اند که موزیکال است، آواز می‌خواند، شعر می‌گوید و ملودی تنظیم می‌کند؛ این ربات مبتنی بر هوش مصنوعی قرار است نخستین کنسرت خودرا نیز برگزار کند.

به گزارش نیواطلس، شیمون (Shimon) یک ربات موزیکال است که «ماریمبا» می‌نوازد، آواز می‌خواند، شعر می‌گوید و ملودی تنظیم می‌کند. این ربات در شرف عرضه اولین آلبوم خود است و می‌خواهد تور کنسرت بگذارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، به طور کلی فرض بر این است که ربات‌ها برای کارهای دستی ما آماده شده‌اند، اما اخیراً به نظر می‌رسد که حتی تلاش‌های خلاقانه  برای‌ آنها در نظر گرفته شده و هیچ چیزی از اتوماسیون در امان نیست.

09

شیمون یک ربات موزیکال است که نخستین بار در سال ۲۰۱۷ شاهد آن بودیم ، اکنون او یاد گرفته است که آواز بخواند، شعر بنویسد و ملودی‌های خودش را بسازد.

نخستین تک آهنگ Shimon با نام Into Your Mind طرفداران زیادی را به خود جذب کرد و حالا باید منتظر نخستین آلبوم و کنسرت  آن بود.

08

شیمون کارآیی خود را به همان روشی که سایر ربات‌های خلاق انجام می‌دهد، با تغذیه مقادیر زیادی از داده‌های نمونه انسانی موجود می‌آموزد. در این مورد، بدان معناست که ۵۰ هزار متن آهنگ از موسیقی سبک جاز، پراگ راک و هیپ-هاپ را دیده است.

از همه بهتر اینکه شیمون اکنون شعری که خودش سروده را خوانده است. گروهی در دانشگاه پمپئو فابرا با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین، صدای منحصر به فردی را برای او ایجاد کرده‌اند.