۰ نفر

وزیر کشور:

وزارت بهداشت روند کرونا را کنترل شده می‌داند

۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۹:۵۹
کد خبر: 419552
وزارت بهداشت روند کرونا را کنترل شده می‌داند

وزیر کشور گفت: گزارشی که امروز وزارت بهداشت در جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات کشور با آمار و ارقام داد روند را کنترل شده و مدیریت شده می‌داند که امیدواریم این موضوع از حوزه کنترل مدیریت شده به حوزه کاهشی و نهایتا توقف برسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پایان جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات کشور در جمع خبرنگاران گفت: امروز موضوع بحث این جلسه کرونا و آثار اقتصادی آن بود.

وی ادامه داد: به هر حال وظیفه دولت و دستگاه‌های اجرایی این است که در هر شرایطی اطمینان پیدا کنیم از تامین، تولید، توزیع و قیمتهای کالاها و هیچ امری نباید موجب به هم زدن شدن این امور شود. 

وزیر کشور خاطرنشان کرد: دستگاه اجرایی در این جلسه حاضر بودند و واحدهای تولیدی و توزیعی اطمینان دادند که در روند خدمات رسانی و قیمت ها مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

وی افزود: هر جا احساس شود که به توزیع  جدید و یا تامین جدید نیاز باشد آمادگی لازم در همه هست خواهش من از همه مردم این است که این مسئله یک مسئله عمومی شده است، بنابراین بدون حضور مردم و تلاش ها و همدلی با مسئولان کنترلش مشکل خواهد بود. 

رحمانی فضلی تصریح کرد: همه مسئولین در حوزه‌های مختلف به ویژه وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی این موضوع دستورالعمل‌های لازم صادر کردندو  اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در دولت این مسئله وقتی مطرح شد که رییس جمهور همه دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها را مسئول کرد که در خدمت وزارت بهداشت باشند و همه خدمات پشتیبانی و اقدامات لازم را حتماً به صورت مستمر در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند. 

وزیر کشور گفت: با توجه به اینکه شبکه و رسانه‌ای خارج از کشور مثل هر موضوع دیگری این موضوع را نیز دستاویز قرار دادند، تا در داخل نا کارآمدی و اختلاف و سردرگمی را به نمایش بگذارند و با ایجاد و تولید برخی از برنامه‌هایی که واقعاً اغلب آنها کذب است مانند همین مکاتبات و نامه‌های که این چند روز در رسانه‌ها منتشر شد که واقعاً حداقل دو مورد مربوط به وزارت کشور و چند مورد مربوط به وزارت بهداشت بود که کذب محض است. 

وی ادامه داد: رسانه های خارج از ایران از شیوه های دروغ پراکنی برجسته سازی و خبرهای تحریف شده استفاده می‌کنند. ما باید در داخل با انسجام،  وحدت همکاری و همیاری هم بتوانیم بر این موضوع غلبه کنیم. 

وزیر کشور گفت: گزارشی که امروز وزارت بهداشت داد روند را وقتی ترسیم کردند از نظر وزارت بهداشت با آمار و ارقامی که دارند روند را کنترل شده و مدیریت شده می‌دانند، که امیدواریم این موضوع از حوزه کنترل مدیریت شده به حوزه  کاهشی و نهایتا توقف این امر باشد. 

وزیر کشور خاطر نشان کرد: امروز در خدمت وزارت بهداشت بودیم و بخاطر این تشکیل دادیم که همه دستگاه بتوانند کمک لازم را انجام دهند. 

وی در پاسخ به این سوال که تصمیم وزارت بهداشت در مورد روند تعطیلی ها چیست؟ اظهار داشت: موضوع تعطیلی ها مطرح شد مقرر شد وزارت بهداشت دستور العمل هایی برای تمام استانداری ها و مراکز دستگاه های اجرایی مثل آموزش و پرورش تنظیم و ارسال کند و متناسب با آن عمل شود. چون هر استان مستقلا تصمیم می گرفت این موضوع شاید موجب عدم وحدت رویه در امور می شد قرار شد متولی وزارت بهداشت باشد و رئیس جمهور هم ساختاری را برای این مسأله تشکیل دادند و در آن ساختار کار گروه هایی در نظر گرفتند که اولین جلسه را هم خود رئیس جمهور خواهد گذاشت و در آنجا ابلاغ رسمی به همه دستگاه ها انجام می شود.