۰ نفر

ثروتمندترین مهندسان دنیا چه افرادی بودند؟ +عکس

۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۹:۳۶
کد خبر: 419545
ثروتمندترین مهندسان دنیا چه افرادی بودند؟ +عکس

مهندسان در پیشرفت هر جامعه‌ای نقش مهمی را ایفا می‌کنند. نوآوری‌ها و تلاش‌های آنها در راه دست یافتن به تکنولوژی‌های جدید کمک می‌کند تا زندگی ما لذت‌بخش‌تر و راحت‌تر شود. از آنجا که این موضوع همیشگی است، نیاز به مهندسان نیز همیشگی است.

 این نیاز باعث می‌شود که خیلی از آنها به‌شدت ثروتمند شوند. اما همه آنها میلیاردر نمی‌شوند. می‌شوند؟  میلیاردر بودن یک چیز متفاوت است و برای آنکه تبدیل به یکی از آنها شوی باید کاری خارق‌العاده‌ای انجام دهی.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری؛ در ادامه اسامی بعضی مهندسانی را می‌آوریم که کاری خارق‌العاده انجام داده‌اند و حالا تبدیل به پولدارترین مهندسان دنیا شده‌اند.

دانشگاه محل تحصیل: پرینستون (در رشته مهندسی برق و علوم کامپیوتر)

 

 

جف بیزوس که یک کارآفرین در صنعت پیشگام تجارت الکترونیک است، در سال1994 تصمیم گرفت فعالیت خود در حوزه مالی را ترک و رؤیای خود را دنبال کند. بیزوس قبل از ایجاد شرکت خود یعنی آمازون که بر پایه اینترنت بود، در وال استریت برای بسیاری از شرکت‌های مختلف کار کرده بود. او با فیتل- یک شرکت ارتباطات راه دور- کار خود را آغاز کرد سپس به بنکرز تراست رفت تا ساختار شبکه آنها را توسعه دهد. آخرین شغل او در شرکت D.E Shaw به‌عنوان مهندس فنی بود. آمازون به‌عنوان یک کتابفروشی آنلاین شروع شد و حالا بزرگ‌ترین شرکت خرده‌فروشی آنلاین در جهان است. در سپتامبر 2018آمازون، دومین شرکت در جهان (پس از اپل) بود که به یک تریلیون دلار سرمایه در بازار رسید.

 

جف بیزوس

میزان ثروت: 116میلیارد دلار

منبع سرمایه: سایت آمازون

دانشگاه محل تحصیل: اکول پلی تکنیک فرانسه

 

 

برنارد آرنالت یک تاجر فرانسوی و رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت معروف چند ملیتی لوازم لوکس با نام لویی ویتان است. او مدرک مهندسی خود را از دانشگاه اکول پلی تکنیک دریافت کرده و بعضی از برندهای لوکس مثل کریستین دیور را نیز کنترل می‌کند.

 

برنارد آرنالت

میزان ثروت: 112میلیارد دلار

منبع سرمایه: لویی ویتان

دانشگاه محل تحصیل: هاروارد(افتخاری)

بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت، یکی از تأثیرگذارترین افراد دنیای تکنولوژی باقی‌مانده است. با وجود آنکه او تحصیلات خود در دانشگاه هاروارد را به پایان نرساند، کارهای فوق‌العاده‌اش در زمینه علوم کامپیوتری باعث شد که به او مدرک افتخاری از این دانشگاه اعطا شود. گیتس بعد از ترک مایکروسافت، کارهای بشردوستانه متعددی را دنبال کرد. او تا سال2020 بیش از 35میلیارد دلار از طریق بنیاد بیل و ملیندا گیتس به برنامه‌های تحقیقاتی مختلف علمی و سازمان‌های خیریه اهدا کرده است.

بیل گیتس

میزان ثروت: 108میلیارد دلار

منبع سرمایه: شرکت مایکروسافت

دانشگاه محل تحصیل: دانشگاه ملی خودمختار مکزیک

کارلوس اسلیم، تاجر، سرمایه‌گذار و نیکوکار مکزیکی است. او در سال‌های2010 تا 2013 ثروتمند‌ترین فرد دنیا بود تا اینکه بیل گیتس جایش را گرفت. او اخیرا به واسطه سرمایه‌گذاری از طریق هلدینگ گروپو کارسو، مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره تلمکس، آمریکا موویل و سامسونگ مکزیک است.

کارلوس اسلیم هلو

میزان ثروت: 62میلیارد دلار

منبع سرمایه: گروپو کارسو، دایورسیفاید

دانشگاه محل تحصیل: هاروارد (افتخاری)

 

مارک زوکربرگ اخیرا در سن 34سالگی به‌عنوان جوان‌ترین فردی که تا به حال به چنین ثروتی دست پیدا کرده، شناخته شده است. او فیسبوک را از خوابگاهش در دانشگاه هاروارد همراه ادواردو ساورین، داستین موسکوویتز و 2نفر دیگر از دوستانش آغاز کرد. همه‌‌چیز برای سرگرمی بود تا اینکه زوکربرگ تصمیم گرفت این شبکه اجتماعی داخلی را به دانشگاه‌های دیگر نیز وسعت دهد. بعد از 6سال فیسبوک 500میلیون کاربر داشت. او که هاروارد را نیمه کاره رها کرده بود، در سال2017 مدرک افتخاری این دانشگاه را دریافت کرد.

مارک زوکربرگ

میزان ثروت: 76میلیارد دلار

منبع سرمایه: شرکت فیسبوک

دانشگاه محل تحصیل: دانشگاه میشیگان و دانشگاه استنفورد (رشته مهندسی کامپیوتر)

 

لری پیج همراه سرگئی برین، شرکت آلفابت و گوگل را 21سال قبل تاسیس کردند. این دو همدیگر را در دانشگاه استنفورد و سر کلاس‌های درس وقتی پیگیر دریافت مدارک افتخاری این دانشگاه بودند، ملاقات کردند. او مخترع مشهورترین الگوریتم جست‌و‌جو در گوگل است.

لری پیج

میزان ثروت: 61میلیارد دلار

منبع سرمایه: شرکت آلفابت

دانشگاه محل تحصیل: مؤسسه صنایع شیمیایی هندوستان، مهندسی شیمی

 

موکش آمبانی در 12سال گذشته به‌عنوان ثروتمندترین فرد هندوستان شناخته شده است. صنایع ریلاینس در سال2018 درآمد سالانه 60میلیارد دلار را به نام خود ثبت کرده است و بیشترین جهش را در رتبه‌بندی فورچون میان شرکت‌های دنیا داشته است. این شرکت در اوایل دهه 60میلادی توسط پدرش تاسیس شد. او از جوانی وارد کسب و کار خانوادگی شد. از سال2014 او و خانواده‌اش که در آنتیلا زندگی می‌کنند، صاحب گران‌ترین خانه جهان با قیمت 2میلیارد دلار هستند.

موکش آمبانی

میزان ثروت:06 میلیارد دلار

منبع سرمایه: صنایع ریلاینس (RIL)

دانشگاه محل تحصیل: دانشگاه مریلند و دانشگاه استنفورد(رشته مهندسی کامپیوتر)

 

 

سرگئی برین در سن 6سالگی همراه با خانواده‌اش از اتحادیه جماهیر شوروی سابق به آمریکا مهاجرت کردند. او در دانشگاه مریلند ریاضیات و بعد علوم کامپیوتر خواند. در دوره‌ای که در دانشگاه استنفورد حضور داشت با همکار و شریکش -لری پیج میلیاردر- آشنا شد و هر دو کاری کردند که دنیای اینترنت و روش جست‌و‌جو در آن تغییر کرد. برین بیشتر به‌خاطر نوآوری‌هایش در تکنیک‌های داده‌کاوی که بعدا در گوگل استفاده شد، شناخته می‌شود.

سرگئی برین

میزان ثروت: 06میلیارد دلار

منبع سرمایه: شرکت آلفابت

دانشگاه محل تحصیل: جان هاپکینز، رشته مهندسی برق

مایکل بلومبرگ یک شرکت خصوصی مالی، نرم‌افزاری، اطلاعات محور و رسانه‌ای است که مقر آن در نیویورک است. مایکل بلومبرگ پایه‌گذار این شرکت، سیاستمدار و تاجر آمریکایی و صد و هشتمین شهردار نیویورک است. بعد از تکمیل تحصیلاتش در رشته مهندسی در دانشگاه جان هاپکینز در سال1964 و رشته‌ ام‌بی‌ای در مدرسه تجارت هاروارد، کار خود را در وال استریت به‌عنوان کارگزار اوراق بهادار آغاز کرد. 10سال طول کشید تا شرکت خود را تاسیس کند و بلومبرگ تا سال2015 از مرز 325هزار مشترک سالانه عبور کرد.

مایکل بلومبرگ

میزان ثروت: 56میلیارددلار

منبع سرمایه: شرکت بلومبرگ

دانشگاه محل تحصیل:‌ام‌ای تی

چارلز کوک، برادر بزرگ‌تر دیوید کوک است و هم‌اکنون به‌عنوان مدیرعامل صنایع کوک فعالیت می‌کند. اگر چه او در خانواده‌ای ثروتمند به دنیا آمد، اما در سال‌های اولیه با سختی‌ها و کشمکش‌های بسیاری روبه‌رو شد. در مصاحبه‌ای چارلز توضیح داد پدرش به‌شدت می‌خواست که او سخت کار کند، انگار که محروم‌ترین فرد جهان باشد. وی دارای مدرک لیسانس مهندسی عمومی و فوق لیسانس مهندسی مکانیک است.

چارلز کوک

میزان ثروت: 45میلیارد دلار

منبع سرمایه: صنایع کوک