۰ نفر

بستری شدن ۱۸بیمار مشکوک به کرونا در گلستان

۵ اسفند ۱۳۹۸، ۰:۴۶
کد خبر: 419315
بستری شدن ۱۸بیمار مشکوک به کرونا در گلستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تا کنون ۱۸بیمار مشکوک به بیماری ویروسی کرونا در استان بستری شده‌اند که حال ۵نفر آنان مساعد نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سراج‌الدین عارف‌نیا با بیان اینکه اگر نکات بهداشتی از سوی مردم رعایت شود، ابتلا به بیماری کرونا کاهش می‌یابد، اظهارداشت: علایم بیماری کرونا کاملا مشابه با بیماری آنفلوآنزا است که در ماه‌های گذشته در کشور و به تبع آن در استان نیز اپیدمی شده بود.

وی گفت: مردم با رعایت یکسری نکات بهداشتی از جمله شست‌وشوی کامل دست‌ها، اجتناب از روبوسی و دست دادن، عدم تردد در مکان‌های شلوغ و پرازدحام و غیره می‌توانند شیوع ابتلا به این بیماری را کاهش دهند.

رئیس مرکز بهداشت استان بیان داشت: تا کنون در استان 18 بیمار مشکوک به کرونا در بخش‌های ایزوله بیمارستان‌های تعیین شده، بستری شده‌اند که حال 5 نفر آنان مساعد نیست.

وی گفت: از همه این بیماران مشکوک تست کرونا گرفته شده اما هنوز نتایج بررسی‌ها به استان اعلام نشده است.

عارف‌نیا افزود: بیمارستان‌های استان به حالت آماده‌باش درآمدند و برخی از ساختمان‌ها و سوله‌های هلال احمر نیز در صورت نیاز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی همچنین بیان داشت: از امروز ملاقات با بیماران در بیمارستان‌های استان تا اطلاع ثانوی نیز ممنوع است. این تصمیم با هدف جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری کرونا گرفته شده است.