۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد:

وضعیت آب‌و‌هوا فردا 5اسفند 98/ بارش‌های سنگین در راه است

۴ اسفند ۱۳۹۸، ۲۱:۰۲
کد خبر: 419283
وضعیت آب‌و‌هوا فردا 5اسفند 98/ بارش‌های سنگین در راه است

در روزهای گذشته با افزایش دما مواجه بودیم و این افزایش بر نوع بارش تاثیر خواهد داشت. سیلاب یکی از مهمترین موضوعاتی است که نیاز به مدیریت بحران دارد.

اقتصادآنلاین - محبوبه قرمزچشمه؛ احد وظیفه، رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی در ارتباط با وضعیت آب‌و‌هوایی در روزهای آتی(5 و 6 و 7 اسفند ماه 98) به اقتصادآنلاین گفت: فردا 5 اسفند 98 نیز همچون امروز در تهران هوا خوب خواد بود. اما برای سه شنبه 6 و 7 اسفند 98 سامانه بارشی سنگین و خیلی سنگین در راه است. این بارش‌ها اگر به شکل برف، باشد سنگین است اما از آنجا که به دلیل دمای هوا، سامانه بارشی به شکل باران است، احتمال سقوط بهمن برای این دو روز یعنی سه شنبه و چهارشنبه در مناطق مختلف وجود دارد.

وظیفه در ارتباط با تهران گفت: در ارتفاعات بارش ها به شکل برف است و برای عرض های شمال چون سیستم گرم است، شاهد بارندگی خواهیم بود.

وی افزود: سه شنبه شب 6 اسفند و چهارشنبه صبح 7 اسفند، اوج فعالیت سامانه در جنوب غرب کشور به خصوص جنوب لرستان و شمال چامحال بختیاری است و با توجه به آنکه کانون بارندگی است، مقدار بارش‌ها سنگین و خیلی سنگین و بین 100 میلی متر تا 150 میلی متر است.

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی در ارتباط با وضعیت آب‌و‌هوایی در ادامه گفت: متاسفانه احتمال وقوع سیلاب برای جنوب غرب کشور از جمله کهکیلویه، چارمحال و بختیاری، لرستان، شمال خوزستان وجود دارد‌.