۰ نفر

آزمون رتبه‌بندی معلمان تکرار می‌شود؟

۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۷:۱۲
کد خبر: 418924
آزمون رتبه‌بندی معلمان تکرار می‌شود؟

معاون وزارت آموزش‌وپرورش در واکنش به اعتراض معلمان نسبت به آزمون رتبه‌بندی و قطع‌شدن سامانه حین آزمون، از تکرار آزمون خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علی الهیار ترکمن  در پاسخ به اعتراض معلمان نسبت به آزمون رتبه‌بندی و اینکه طبق گفته آنها هنگام آزمون سایت به دلیل مشکلات فنی قطع شد بنابراین نتوانستند آزمون را به انتها برسانند، اظهار‌ کرد:‌ در آزمون رتبه‌بندی که به تازگی برگزار شد مشکلات فنی سایت تأیید نشد، در استان‌های مختلف به صورت موردی وضعیت سایت را چک کردیم و مشخص شد برای هر فرد شرکت‌کننده در آزمون، در انتها کارنامه صادر شده است.

وی افزود: برای دسترسی بهتر فرهنگیان به جایگاه واقعی خود در رتبه‌بندی تصمیم بر آن شد تا یکبار دیگر آزمون برای رتبه‌های 2 تا 5 تکرار شود.

آزمون رتبه‌بندی  دوباره تکرار می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که فرهنگیان می‌گویند چرا باید برای ارتقای رتبه در آزمون شرکت کنند آیا فرایند سازمان‌های دیگر نیز بدین صورت است، گفت:ما طبق قانون مجاز به حذف آزمون نیستیم و داریم از رتبه‌بندی حرفه‌ای سخن می‌گوییم و صرفاً افزایش حقوق مدنظر نیست اما این فرصت را برای فرهنگیان فراهم کردیم تا یکبار دیگر اواسط این هفته آزمون تکرار شود.

وی ادامه داد: برگزاری آزمون اجتناب‌ناپذیر است، از تمام فرهنگیان می‌خواهم تلاش کنند تا در آزمون مجدد حداقل نمره قبولی که 50 درصد است را کسب کنند.

رتبه‌بندی را افزایش حقوق نبینید

الهیار با اشاره به اینکه سوالات آزمون چندان دشوار نیست، متذکر شد: برای گرفتن هر آزمونی باید بودجه‌بندی انجام شود یعنی سوالات آسان، متوسط و سخت وجود داشته باشد و در طراحی سوالات آزمون رتبه‌بندی نیز این سطوح رعایت شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش وپرورش در پاسخ به این پرسش که پیش از این بارها مسئولان این وزارتخانه از افزایش میانگین 400 هزار تومانی حقوق تمام معلمان خبر دادند اما الان در عرصه اجرا اینگونه نیست و افزایش حقوق مشروط به قبولی در آزمون شده است و افرادی که در آزمون قبول نشوند از این افزایش حقوق محروم می‌شوند، گفت: هم‌اکنون آئین نامه رتبه‌بندی مصوب شده است و نمی‌توان براساس نظرات شخصی درباره آن صحبت کرد، آئین‌نامه ملاک کار است و باید براساس مفاد آن عمل کنیم برهمین اساس فرهنگیان رتبه‌بندی را افزایش حقوق نبینند.

با برگزاری آزمون رتبه‌بندی معلمان در هفته‌های گذشته، تعداد زیادی از آنها از مشکلات فنی سایت و قطع شدن آن حین آزمون و پاسخگویی به سوالات خبر می‌دهند که همین موضوع مانع از پاسخگویی به تمام سوالات و در نهایت رد شدن آنها در آزمون رتبه‌بندی شد.