۰ نفر

در صورت داشتن علائم سرماخوردگی به مدرسه نروید

۳ اسفند ۱۳۹۸، ۸:۲۰
کد خبر: 418790
در صورت داشتن علائم سرماخوردگی به مدرسه نروید

مدیرکل امور سلامت وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام اینکه هیچ مورد مشکوکی در مدارس از ابتلا به کرونا ویروس نداشتیم گفت: اگر هم مواردی وجود داشته باشد باید وزارت بهداشت اطلاع‌رسانی کند و ما امر آموزش و پیشگیری را بر عهده داریم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دکتر حسن ضیاءالدینی  درباره تمهیدات آموزش و پرورش برای پیشگیری از کرونا در جمعیت دانش آموزی اظهار کرد: ما آموزش‌ها را از چندی قبل در کل کشور آغاز کرده‌ایم و به منظور ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان بخشنامه‌هایی را با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی به استانها ارسال کرده‌ایم تا اصول بهداشتی و فردی و نکات سلامت به دانش آموزان آموزش داده شود.

ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی و تامین صابون مایع مدارس

وی افزود: امروزه کنترل و نظارت بهداشت محیط مدارس نیز در دستور کار است به عنوان مثال به مدارس توصیه کرده‌ایم تمیز کردن دستگیره درها که بچه‌ها بیشتر با آن در ارتباط هستند و ضد عفونی کردن سرویس بهداشتی و تامین صابون مایع برای سرویس‌های بهداشتی را انجام دهند.

مدیرکل امور سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین کنترل نظارت اصول بهداشتی مواد غذایی قابل عرضه در پایگاه‌های تغذیه و آموزش‌های پیشگیرانه نیز از مدارس خواسته شده است.

وی در ادامه توصیه‌هایی برای دانش آموزان به منظور پیشگیری و رعایت اصول بهداشتی داشت و گفت: توصیه می‌شود دانش آموزان هنگام عطسه و سرفه حتما جلوی دهان خود را بگیرند، مرتب دستهایشان را با آب و صابون بشویند و از دست دادن و روبوسی کردن خودداری کنند. ما این آموزش‌ها را از هفته گذشته آغاز کرده‌ایم.

دانش‌آموزان در صورت داشتن علائم سرماخوردگی به مدرسه نروند/مشکلی بابت غیبت‌ها وجود ندارد

ضیاءالدینی همچنین توصیه‌ای به خانواده‌ها داشت و عنوان کرد: به خانواده‌ها تاکید کردیم اگر فرزندشان دچار تب یا علائم سرماخوردگی شد تا بهبودی کامل به مدرسه نیاید. هیچ مشکلی به لحاظ غیبت از سوی مدرسه وجود ندارد و به مدیران مدرسه تاکید کردیم که با والدین همکاری کنند تا در پیشگیری از کرونا ویروس با همکاری همه مردم موفق شویم.

برنامه آموزش و پرورش برای توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده در مدارس

مدیرکل امور سلامت وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مردم به شایعات توجه نکنند زیرا این بیماری نیز با پیشگیری قابل کنترل است، در پاسخ به پرسشی درباره توزیع ماسک و وسایل ضد عفونی کننده در سطح مدارس گفت: تصمیماتی در این زمینه گرفته شده و هر قسمت آموزش و پرورش وظیفه‌ای در این زمینه بر عهده خواهد داشت.

وی اضافه کرد: امروز (شنبه) نیز کمیته‌ای در این باره تشکیل می‌شود. در استان‌ها برای امور سلامت و تامین وسایل و مایحتاج بهداشتی چون صابون مایع بودجه گذاشته شده و خود مدارس قرار است این تجهیزات را در صورت نیاز خریداری کنند.

مدیرکل امور سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هفته گذشته جلساتی در قالب ویدئو کنفرانس با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت، مدیران کل و معاونین و روسای آموزش و پرورش برگزار و موارد لازم اطلاع رسانی شده است گفت: نکات بهداشت فردی و جمعی در سایت معاونت تربیت بدنی نیز بارگذاری شده و استان ها می توانند از دستورالعمل‌ها و پوسترهای بهداشتی آماده شده استفاده کنند.

هیچ مورد مشکوکی به کرونا در مدارس نداشتیم

وی ضمن اعلام اینکه هیچ مورد مشکوکی به کرونا در مدارس نداشتیم گفت: اگر هم مواردی وجود داشته باشد باید وزارت بهداشت اطلاع‌رسانی کنند ما امر آموزش و پیشگیری را بر عهده داریم.

ضیاءالدینی در پایان تأکید کرد که خانواده‌ها نگران نباشند چرا که تجربه آنفولانزای پرندگان را نیز در سال ۸۸ داشتیم و توانستیم بحران را پشت سر بگذاریم.