۰ نفر

مقامات بهداشت چین خبر دادند:

ویروس کرونا می‌تواند در هوای بسته منتقل شود

۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۹:۴۰
کد خبر: 418539
ویروس کرونا می‌تواند در هوای بسته منتقل شود

بنا به گفته مقامات بهداشتی کشور چین، ویروس کرونای جدید (COVID-19) می‌تواند در زمانی منتقل شود که شخص در مدت زمان طولانی در محیط نسبتا بسته در معرض هوایی با غلظت بالای ذرات معلق قرار گیرد.

اقتصاد آنلایناکرم شعبانی؛ خبرگزاری شین هوا در این باره نوشت: ترشحات تنفسی ناشی از سرفه و عطسه و تماس نزدیک فیزیکی بر اساس آخرین نسخه از برنامه تشخیص و درمان که توسط کمیسیون بهداشت ملی و اداره ملی طب سنتی چین در روز چهارشنبه منتشر شد، مهمترین راه‌های انتقال ویروس کرونا به شمار می‌روند؛ اما انتقال از طریق حضور طولانی مدت در هوای بسته هم به تازگی در این موارد افزوده شده است.

در واقع انتقال از طریق هوای بسته به این مساله مربوط می‌شود که ترشحات تنفسی می‌تواند از این طریق منتقل شود، در تازه‌ترین نسخه منتشر شده درباره انتقال ویروس کرونا به این نکته اشاره شده که ترشحات تنفسی می‌تواند در هوای بسته در مسیر طولانی شناور شده و منجر به انتقال ویروس به دیگران شود.

در طرح جدید همچنین به بیماران بهبود یافته پیشنهاد شده است که پس از ترخیص از بیمارستان‌ها به مدت ۱۴ روز در خانه بمانند و از تماس نزدیک با افراد دیگر خودداری کنند تا هر گونه خطر ابتلا به این بیماری به شدت مسری کاهش یابد.

در برنامه کمیسیون بهداشت ملی چین همچنین پیشنهاد شده است که بیماران بهبود یافته در هفته‌های دوم و چهارم پس از ترخیص و بهبودی برای معاینات بهداشتی به مراکز درمانی معتبر مراجعه کنند.

شین هوا همچنین خبر داده است که در مجموع ۱۴ هزار و ۳۷۶ نفر از مبتلایان به کرونا تا پایان روز سه شنبه از بیمارستان مرخص شده‌اند.

بیماران آلوده به ویروس کرونای جدید COVID-19 در صورت پیشرفت شدید بیماری ممکن است از برخی نارسایی‌های اعضای داخلی رنج ببرند.