۰ نفر

برای رای دادن در انتخابات چه مدارکی لازم است؟

۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۹:۰۵
کد خبر: 418536
 برای رای دادن در انتخابات چه مدارکی لازم است؟

به گفته دبیر ستاد انتخابات کشور، مدارک لازم برای کسانی که قصد حضور در انتخابات به منظور رای به نامزدهای انتخاباتی دارند شامل شناسنامه و کارت ملی یا کدملی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، زنگ یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ساعت 8 صبح فردا (جمعه) در سراسر کشور به صدا در می‌آید و ملت ایران بار دیگر با حضور در پای صندوق‌های رای، علاوه بر مشارکت در تعیین سرنوشت خود، پایبندی‌شان به آرمان انقلاب اسلامی را ثابت می‌کنند. اما در این میان برخی نکات است که دانستن آنها به تسریع فرآیند رای‌دهی کمک می‌کند که اطلاع از مدارک مورد نیاز برای رای ‌دادن یکی از این نکات است که  واجدان شرایط رای‌دهی باید به آن توجه کنند. 

سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور در مورد جزئیات مدارک رای دهندگان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری گفته است: مدارک لازم برای کسانی که قصد حضور در انتخابات به منظور رای به نامزدهای انتخاباتی دارند شامل شناسنامه و کارت ملی یا کدملی می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا رای دادن با کارت ملی و شناسنامه قدیمی و غیر هوشمند مانعی ایجاد می‌کند یا خیر؟ تصریح کرده است: هیچ مانعی برای رای دادن این افراد وجود ندارد.