۰ نفر

و‌رود سامانه پربارش به کشور از پنجم اسفند

۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۱۶
کد خبر: 418503
و‌رود سامانه پربارش به کشور از پنجم اسفند

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنجم اسفند سامانه بارشی جدیدی از جنوب غرب به تدریج وارد کشور می‌شود و سبب بارش باران، رعدوبرق و وزش باد در جنوب غرب و سپس غرب کشور می‌شود و روز سه‌شنبه نقاط بیشتری را در برمی‌گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، صادق ضیائیان اظهار داشت: امروز یکم اسفند‌ماه سامانه بارشی در نیمه غربی کشور، سواحل خزر، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، جنوب کشور و بخش‌های از مرکز کشور فعال است و شاهد بارش‌ باران و وزش باد در این مناطق هستیم.

وی با بیان اینکه در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان‌هایی که ذکر شد بارش به صورت برف خواهد بود، ‌افزود: ‌این سامانه به تدریج امروز شمال شرق و شرق کشور را دربرمی‌گیرد و سبب بارش باران و وزش باد در این مناطق خواهد شد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: ‌امروز شدت بارش‌ها در استان‌های لرستان و کهگیلویه و بویراحمد، شمال شرق خوزستان و ارتفاعات زاگرس مرکزی است ضمن آنکه امروز در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید داریم.

ضیائیان افزود: روز جمعه سامانه مذکور در شمال شرق کشور سبب بارش برف و باران و در شرق کشور و شرق دریای خزر موجب بارش پراکنده می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: بعدازظهر پنج‌شنبه و روز جمعه مرکز و شرق خلیج‌فارس مواج است.

وی ادامه داد: از بعدازظهر شنبه تا اواسط وقت روز یکشنبه در شمال‌غرب و غرب کشور بارش پراکنده برف و باران داریم.

ضیائیان اضافه کرد: روز دوشنبه هفته آینده پنجم اسفند سامانه بارشی جدیدی از جنوب‌غرب به تدریج وارد کشور می‌شود و سبب بارش باران، رعدوبرق و وزش باد در جنوب غرب و سپس غرب کشور می‌شود ضمن آنکه در دامنه‌های جنوبی البرز در این روز بارش باران، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف خواهیم داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: سه‌شنبه هفته آینده ششم اسفندماه این سامانه تقویت می‌شود و نیمه غربی کشور، مرکز کشور، سواحل خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال‌شرق و شرق کشور را دربرمی‌گیرد.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت در روز آینده گفت: آسمان تهران روز دوم اسفند ماه نیمه‌ابری همراه با مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 14 و 4 درجه خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 29 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد و همدان با کمینه دمای 3 درجه زیر صفر و زنجان با کمینه دمای 5 درجه زیر صفر، سردترین مراکز استان خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی استان‌های مختلف کشور در روز دوم اسفند ماه مصادف با روز انتخابات مجلس، اظهار داشت: فردا در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، خراسان جنوبی، زنجان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمانشاه، لرستان، مازندران و استان مرکزی آسمان نیمه‌ابری است. 

وی افزود: همچنین روز آینده در استان‌های یزد، همدان، هرمزگان، گیلان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و البرز آسمان صاف خواهد بود. 

ضیائیان بیان کرد: روز آینده در  استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، سیستان و بلوچستان و گلستان آسمان ابری و بارانی است.