۰ نفر

۱۰راهکار برای خانه‌تکانی شب عید بدون احساس خستگی

۳۰ بهمن ۱۳۹۸، ۲:۰۷
کد خبر: 418045
۱۰راهکار برای خانه‌تکانی شب عید بدون احساس خستگی

ما گاهی اوقات فراموش می‌کنیم به بدنمان برای یک عمر زندگی نیاز داریم و نباید برای برق انداختن خانه، سلامت بدن را نادیده بگیریم. نکاتی در این زمینه وجود دارد که هر یک از ما اگر به آنها توجه کنیم، پس از شروع سال نو به علت دردکمر، مشکلات تنفسی و... به پزشک مراجعه نخواهیم کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بدن ما ظرفیت و توانی دارد و گاهی اوقات فراموش می‌کنیم که برای تمیز شدن صفر تا صد خانه، قرار نیست از سلامتمان عبور کنیم. چه کار کنیم که در خانه‌تکانی شب عید بدنمان را فرسوده و کم‌توان نکنیم؟ این مطلب را بخوانید.

۱. اجسام سنگین را بلند نکنید

متناسب با توان خود جسمی را بلند کنید. بهتر است زانو در حالت خم‌شده باشد و از خم شدن بدن و فشار روی کمر جلوگیری شود. در بسیاری از موارد این بی‌توجهی‌ها باعث دردهای اذیت‌کننده‌ای می‌شود که افراد را درگیر می‌کند. به یاد داشته باشیم اگر کارهای خانه‌تکانی تمام نشود، اتفاقی نمی‌افتد و سلامتی ما بدون شک اولویت دارد.

۲. از دیگران کمک بگیرید

سعی کنید برای کارهای خانه‌تکانی از دیگران کمک بگیرید. خانواده، دوستان و حتی نیروهای کمکی برای شب عید می‌توانند فشار را از روی شما بردارند و کار شما را ساده کنند.

۳. خود را بیش از اندازه نکشید

اگر قصد پاک کردن سطوح بالای کمد و جاهایی را که گرد و غبار دارد دارید، خود را به سختی نکشید. زانوهای خودتان را خم کنید. نردبانی بگذارید که بی‌علت خودتان را نکشید.

۴. از محصولات مناسب استفاده کنید

محصولات تمیزکننده خوب باید علاوه بر تمیز کردن مناسب، سلامتی شما را هم به خطر نیندازد. اطمینان داشته باشید که از محصولاتی استفاده می‌کنید که برای مصارف خاص هستند و حافظ محیط زیست و سلامتی شما هستند. ما نمی‌خواهیم پس از خانه‌تکانی مسائل تنفسی گریبانگیرمان شود.

۵. به طور منظم استراحت کنید

برای خودتان وقت بگذارید و ده دقیقه چای بنوشید و اندکی تن‌آسایی کنید. کمی حتی کتاب بخوانید و یا فیلم محبوبتان را تماشا کنید. این ده دقیقه‌های منظم به شما بسیار کمک می‌کند؛ هم روحی و هم جسمی.

۶. ماساژ را فراموش نکنید

یکی از کارهایی که عضلات شما را آرام می کند و در این مدت زمان لازم است، ماساژ با روغن‌های درمانی مانند سیاهدانه است. لازم نیست حتما به بیرون از خانه بروید. می‌توانید از یکی از اعضای خانواده کمک بگیرید.

۷. ماهیچه‌های خود را ترمیم کنید

این کار را می‌توانید با کمک خوراک یا تشک‌های برقی انجام دهید. آناناس یکی از مواد طبیعی است که با خوردن آن می‌توانید ماهیچه‌های بدن خود را ترمیم کنید. پس از یک روز پر کار برای خانه‌تکانی تشک آب داغ یا تشک برقی گرم و یا حمام آب داغ و یا خوردن مواد طبیعی خستگی شما را تا حد خوبی برطرف می‌کند.

۸. به مدت طولانی در حالت نشسته نباشید

خم شدن، ایستادن و نشستن های طولانی به علاوه حرکات چرخشی ناگهانی می تواند به کمرتان در خانه تکانی آسیب های غیرقابل جبرانی وارد کند. توجه داشته باشید که کارهای شما استاندارد باشد و بیش از حد توانتان کاری نکنید.

۹. راه ورود هوا را نبندید

در بسیاری از موارد با وجود رعایت موارد ایمنی، گاز برخی از مواد شوینده مشکلاتی را برای افراد ایجاد می‌کند. راه ورود هوا را نبندید. بهترین راه برای حل این مشکلات استنشاق هوای آزاد است. همچنین استفاده از ماسک و پیش‌بند در صورت تماس با مایعات و مواد شیمیایی و سربند برای پیشگیری از آلودگی مو بسیار مفید است.

۱۰. مراقب کودکان باشید

در بسیاری از موارد در خانواده‌ها به علت خانه‌تکانی خطرهای روحی و حتی جسمی برای کودکان ایجاد شده است. ترجیحاً در زمانی خانه‌تکانی کنیم که کودکان حضور نداشته باشند. اگر هم به دلایلی مجبور هستیم با آن‌ها به خانه سر و سامان دهیم، مراقب اصول ایمنی و رفتار خود باشیم و در ذهن کودکان مراسم رسیدن به سال نو را منفی و زجرآور نکنیم.