۰ نفر

نان و دارو با بالگرد به روستاهای هشترود ارسال می‌شود

۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۲۱:۵۲
کد خبر: 418019
نان و دارو با بالگرد به روستاهای هشترود ارسال می‌شود

جلسه مدیریت بحران هشترود تشکیل جلسه داد تا بحران برفی این شهرستان را مدیریت کند، در این جلسه از ارسال نان، آذوقه و دارو با بالگرد به روستاها تاکید شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر،  فرماندار هشترود، امروز در پنجمین جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی مدیریت بحران شهرستان تاکید کرد: از کلیه ادارات شهرستان می‌خواهیم در کارهای محوله خود از هیچ کوششی دریغ نکنند.

امین امینیان همچنین رئیس اداره راه و حمل و نقل جاده‌ای هشترود را موظف کرد تا چند روز مانده به انتخابات مسیرهای مسدود شده را با برنامه ریزی دقیق باز گشایی کند.

وی ادامه داد: مسیرهایی که در اولویت هستند باید در اسرع وقت بازگشایی شوند تا در ارسال صندوق‌های اخذ رأی با مشکل اساسی روبرو نباشیم.

فرماندار هشترود تاکید کرد: برنامه ریزی بازگشایی مسیرها باید طبق نقشه جغرافیایی روستاها باشد و موقعیت آنها کاملاً مشخص گردد تا این کار تسریع شود.

معاون فرماندار شهرستان هشترود نیز گفت: تلاش‌های زیادی درجهت بازگشایی مسیرهای روستایی و تأمین آذوقه و مایحتاج روستاییان از سوی مسئولین و خادمان مردم در شهرستان صورت گرفته است.

انبارته افزود: هر گامی که برداشته می‌شود در این جهت است که از مشکلات مردم کاسته شود مردمی که همیشه در صحنه بوده و ولی نعمت ما هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: روستاییان عزیز و زحمتکش چشم انتظار بوده و وظیفه ماست تا مشکلات آنان را حل کنیم.

معاون فرماندار افزود: تمام دستگاه‌های مرتبط در حال خدمات رسانی بوده و لحظه‌ای دست از تلاش برنداشته اند.

انبارته با اشاره به بارش مجدد برف از اوایل شب، خواستار اتخاذ تمهیدات لازم توسط مسئولین مربوطه و همکاری مردم شد.

بالگرد هلال احمر به هشترود اعزام می‌شود

رئیس اداره برق هشترود در این جلسه گفت: برق ۴ روستا به علت برف و کولاک قطع شده است و همکاران در تلاشند این مورد را هرچه سریع‌تر حل کنند.

فرهمند اضافه کرد: به علت اینکه یک مرغداری هم در آن مسیر وجود دارد لذا همکاران اداره برق سخت در تلاشند تا برق این مسیر هرچه زودتر وصل شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان هشترود نیز از اعزام یک بالگرد هلال احمر به این شهرستان خبر داد.

اصلانی گفت: قرار بود این بالگرد روز دوشنبه به هشترود بیاید ولی به خاطر نامساعد بودن جوی و وزش باد و کولاک نتوانست پرواز کند ولی طبق گفته مسئولان فردا صبح در هشترود به زمین می‌نشیند و بعد از بارگیری به طرف روستاها پرواز خواهد کرد تا آذوقه و نان در اختیار روستاییان قرار بگیرد.

ارسال دارو به روستاها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرند هم تصریح کرد: در طول این مدت به هزار و ۶۱۶ نفر بیمار مختلف از طرف همکاران شبکه بهداشت و درمان خدمات رسانی شده است.

جواد بابایی تاکید کرد: فردا با بالگرد هلال احمر ضرورت‌های مورد نیاز اعم از دارو و دیگر لوازم به روستاها ارسال خواهد شد.

وی عنوان کرد: با دستگاه ارکو هلال احمر نیز اگر نیاز باشد در مسیر خواهیم بود تا احیاناً اگر زن باردار و یا بیماری نیاز به درمان فوری داشته باشد فوراً توسط همکاران به مراکز درمانی انتقال یابد.

توزیع نان در روستاهای در محاصره برف

همچنین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان هشترود گفت: ۹۰۰ بسته نان آماده توزیع در بین اهالی روستاهای محاصره در برف و کولاک است.

بهروز عبدیلی ادامه داد: تاکنون تعداد ۳ هزار و ۷۰۰ بسته نان در بین اهالی توزیع شده است.

وی عنوان کرد: هزار و ۴۲۰ کیسه آرد در روستاهایی که نانوایی دارند توزیع شده تا نان مورد نیاز روستاییان را تهیه و در اختیار اهالی روستاهایی که فاقد نانوایی هستند قرار دهند.

وزش باد کار بازگشایی مسیرها را مشکل کرده است

شهسواری معاون نیروی انتظامی این شهرستان نیز ابراز داشت: اگر می‌خواهیم مدارس را تعطیل کنیم به موقع اطلاع رسانی شود تا والدین با مشکل روبرو نشوند.

علی ابوالحسنی رئیس اداره راه و حمل و نقل جاده‌ای هشترود هم گفت: وزش باد و کولاک کار بازگشایی جاده‌های برفی را با اختلال مواجه کرده است.

وی اضافه کرد: همکاران زحمت کش این اداره، شبانه روز مشغول کار هستند تا بتوانند مسیرها را باز گشایی کنند.

ابوالحسنی با بیان اینکه بازگشایی مسیرها زمانی محقق می‌شود که کولاک و ورزش باد اجازه دهد، یادآور شد: فردا دستگاه‌های اداره اعم از لودر و بلدوزر مسیر سهندآباد را بازگشایی خواهند کرد، چون تعداد روستاها در این مسیر زیاد است بالطبع وقت زیادی خواهد برد.