۰ نفر

برای برف 30سانتی‌متری آماده باشید!

۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۰۵
کد خبر: 417919
برای برف 30سانتی‌متری آماده باشید!

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز چهارشنبه ‌بارش برف در جنوب آذربایجان غربی 15 تا 30 سانتی‌متر و روز پنجشنبه بارش باران در خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و شمال غرب فارس حداکثر 40 تا 60 میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داشت: از اواخر وقت امروز به تدریج با ورود سامانه بارشی از جنوب‌غرب کشور، در این مناطق بارش پراکنده آغاز می‌شود.

وی افزود: روز چهارشنبه با تقویت و گسترش فعالیت سامانه مذکور، در دامنه‌های زاگرس مرکزی، جنوب‌غرب، شمال‌غرب، غرب کشور و دامنه‌های زاگرس شمالی، بارش برف و باران خواهیم داشت. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: همچنین روز چهارشنبه در برخی مناطق جنوب‌غرب بارش به صورت رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و در نوار مرزی با احتمال گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود؛ در این روز در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی شامل استان‌های زنجان، تهران، البرز و قزوین بارش خفیف و پراکنده خواهیم داشت. 

ضیائیان افزود: روز پنج‌شنبه سامانه بارشی مذکور تقویت می‌شود و نیمه غربی کشور، سواحل خزر و دامنه‌های البرز را دربرمی‌گیرد و به تدریج وارد شمال‌شرق کشور نیز می‌شود. 

وی بیان کرد: روز پنج‌شنبه بیشترین بارش‌ها در شرق لرستان و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، چهارمحال و بختیاری، قزوین، شرق خوزستان، همدان و زنجان به صورت برف و باران خواهد بود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: همچنین روز پنج‌شنبه در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و ایلام رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان افزود: روز پنج‌شنبه در جنوب غرب و غرب کشور، بخش‌هایی از جنوب کشور دمای هوا بین 5 تا 8 درجه کاهش می‌یابد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تصریح کرد: بعدازظهر پنج‌شنبه تا روز جمعه در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم داشت.

وی گفت: روز جمعه این سامانه بارشی فقط در البرز شرقی و شمال‌شرق کشور فعال خواهد بود و از صبح شنبه در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت تا بعدازظهر شنبه که سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب وارد کشور خواهد شد. 

* میزان بارش برف و باران در شهر‌ها 

ضیائیان ‌در تشریح میزان بارش‌‌ها اظهار داشت: روز چهارشنبه ‌بارش برف در جنوب آذربایجان غربی حداکثر 15 تا 30 سانتی‌متر و در نیمه غربی آذربایجان شرقی، ارتفاعات چهارمحال بختیاری و شمال کردستان حداکثر 10 تا 15 سانتی‌متر‌ پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز چهارشنبه باران و وزش باد شدید در شمال خوزستان، جنوب لرستان، چهار محال بختیاری ‌حداکثر 15 تا 30 میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان اضافه کرد: روز پنج‌شنبه هفته جاری ‌بارش برف و باران در چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات شمال شرق خوزستان حداکثر 30 تا 50 میلی‌متر و در قزوین‌، البرز، تهران و ارتفاعات استان‌های سمنان، گیلان، لرستان و مازندران ‌حداکثر 20 تا 40 میلی‌متر و در غرب استان مرکزی، همدان، زنجان، کردستان  حداکثر 10 تا 20 میلی‌متر‌ پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: همچنین پنج‌شنبه بارش باران گاهی رعد وبرق‌ در خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و شمال غرب فارس ‌حداکثر 40 تا 60 میلی‌متر و در ایلام و کرمانشاه ‌حداکثر 15 تا 25 میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: روز جمعه دوم اسفند ‌ در مناطق سردسیر استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و گلستان بارش برف حداکثر 20 تا 30 سانتی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

* آسمان تهران روز جمعه نیمه‌ابری است

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده نیمه‌ابری در برخی ساعات ابری پیش‌بینی می‌شود و فرداشب بارش خفیف باران در تهران خواهیم داشت، اما روز پنج‌شنبه در برخی ساعات بارش باران در تهران پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه آسمان تهران نیمه‌ابری است. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 12 و 7 درجه خواهد بود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 31 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.