۰ نفر

محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد تغییر نمی‌کند

۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۰۲
کد خبر: 417901
محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد تغییر نمی‌کند

معاون امور عمرانی استانداری تهران گفت: محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد تهران برای سال آینده تغییری نخواهد کرد و میزان نرخ عوارض هم بر اساس نرخ تورم افزایش خواهد یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد تقی‌زاده معاون امور عمرانی استانداری تهران ، درباره پرداخت عوارض ورود به محدوده زوج و فرد اظهار داشت: اخذ عوارض اگر در چارچوب مقررات شهرداری به عنوان عوارض محلی پیشنهاد و به تصویب هیأت تطبیق، فرمانداری تهران برسد، مانع قانونی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه وضع هر گونه عوارض از اختیارات شوراها است، اظهار داشت: جریمه با عوارض دو مقوله جداست. اگر فردی بدون مجوز وارد محدوده‌ای می‌شود علاوه بر جریمه باید عوارض آن را هم پرداخت کند.

معاون امور عمرانی استانداری تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا برای سال آینده طرح کاهش آلودگی هوای تهران در محدوده زوج و فرد و ترافیک تغییر می‌کند، گفت: احتمالا تغییری در محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد نداریم، ولی عوارض هم باید بر اساس نرخ تورم افزایش پیدا کند و بیش از آن را فرمانداری موافقت نخواهد کرد.

تقی‌زاده بیان داشت: هنوز در شورای عالی ترافیک و شورای ترافیک استان تهران جلسه‌ای در خصوص تغییر محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد نداشته‌ایم.