۰ نفر

ارتقای رتبه معلمان به شرط آزمون

۲۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۶:۲۴
کد خبر: 417108
ارتقای رتبه معلمان به شرط آزمون

معلمانی که رتبه جدید خود را از تاریخ اول مهر ۹۸ به بعد کسب می‌کردند باید در آزمونی که بدین منظور برگزار می‌شود، شرکت کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، ماجرای رتبه‌بندی معلمان این‌بار وارد مرحله برگزاری آزمون برای اعطای رتبه جدید به معلمانی شده است که ارتقای رتبه آنها بعد از اول مهر 98 اتفاق می‌افتاد.

امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش نیز سازوکار ارتقای رتبه برای این گروه از افراد را شرح داده و گفته است: افرادی که در رتبه‌های حرفه‌ای و مقدماتی قرار دارند در صورتیکه بعد از تاریخ اول مهر 98 مشمول ارتقاء به رتبه بالاتر شوند، با در نظر گرفتن سنوات تجربی کسب شده قبل "رتبه 1؛ 2 سال سابقه تجربی".  "رتبه 2؛ 6 سال سابقه تجربی". "رتبه 3؛ 12 سال سابقه تجربی". "رتبه 4؛ 18 سال سابقه تجربی". "رتبه 5؛ 24 سال سابقه تجربی" و اخذ گواهینامه صلاحیت معلمی از طریق سامانه "ltms"  و سازوکارهایی که در شیوه نامه ارتقاء رتبه پیش‌بینی شده است و با احراز شرایط لازم به رتبه بالاتر ارتقاء خواهند یافت.

فرم‌های صلاحیت معلمی  در سه مرحله صلاحیت عمومی ، صلاحیت تخصصی و صلاحیت حرفه‌‌ای برای همکاران واجد شرایط در    سامانه ltms قرارداده خواهد شد؛ آزمون همکاران ذینفع در روز یک شنبه 27 بهمن 98 مطابق با زمانبندی‌ای که روی سامانه ltms اعلام خواهد شد اجرا می‌شود.

امتیاز تعجیل برای ارتقاء به رتبه‌های بالاتر برای مشمولانی که در مناطق کمتر توسعه یافته اشتغال به خدمت دارند مدنظر قرار می‌گیرد.

طبق اعلام وزارت آموزش‌وپرورش، آزمون رتبه‌بندی قرار است فردا یکشنبه 27 بهمن 98 برگزار شود؛ با این وجود برخی معلمان در این رابطه مسائلی را  مطرح می‌کنند.

یکی از معلمان شاغل در استان خوزستان که برای کسب رتبه عالی باید در آزمون مربوطه شرکت کند، می‌گوید:تمام افرادی که از اول مهر 98 تا خرداد 99 رتبه جدید خود را کسب می‌کردند باید در این آزمون شرکت کنند اما افرادی که قبل از مهر رتبه خود را کسب کردند نیازی به شرکت در آزمون نداشتند.

او درباره این آزمون مطرح می‌کند: یکی از نگرانی‌های معلمان این است که زمان آزمون کوتاه است و تا پایان خرداد 99 هم تکرار نمی‌شود، ممکن است در فرصت یک ساعته با توجه به تعداد بالای مخاطبان سایت دچار مشکل شود؛ محتوای آزمون برای بنده روز پنجشنبه فعال شد و روز یکشنبه هم باید امتحان بدهم این در حالی است که محتوا حدود 300 صفحه است البته برای کسب رتبه عالی باید 80 درصد سوالات را صحیح پاسخ دهیم.

امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش همچنین در اطلاعیه‌ای دیگر اعلام کرده است:‌ افرادی که در تاریخ اول مهر 98 احکام رتبه تطبیق خود را دریافت کرده‌اند و با توجه به طرح طبقه‌بندی مشاغل و دستورالعمل‌های ارسالی از تاریخ اول مهر 98 تا 31 خرداد 99 با دریافت تعجیل در سوابق تجربی می‌توانند به رتبه بالاتر ارتقاء یابند باید با مراجعه به کارشناسی کارگزینی منطقه نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

همکاران درصورتی به کارگزینی منطقه مراجعه کنند که سوابق تجربی آنها با تعجیل کامل شده باشد.

آزمون همکاران در روز یکشنبه 27 بهمن 98 اجرا خواهد شد و قابل تکرار نخواهد بود.

همکاران بعد از ثبت کد پرسنلی خود در کارگزینی منطقه باید نسبت به تکمیل فرم‌های مربوط در سامانه ltms اقدام کنند؛ همکاران بعد از تکمیل فرم‌ها با مراجعه به مقام مسئول نسبت به تایید فرم‌‌های خود اقدام کنند.