۰ نفر

آغاز شناسایی مناطق گرفتار برف در گیلان با بالگرد

۲۳ بهمن ۱۳۹۸، ۲۰:۵۲
کد خبر: 416588
آغاز شناسایی مناطق گرفتار برف در گیلان با بالگرد

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با فراهم شدن امکان پرواز، شناسایی مناطق گرفتار در برف و عیب یابی مسیرهای ارتباطی استان گیلان از طریق بالگرد آغاز شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، اسماعیل نجار عصر چهارشنبه در جریان بازدید هوایی از مناطق برف گرفته استان اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی های هواشناسی ، اخطاریه ها و اطلاعیه های لازم درخصوص بارش برف ، پیش‌بینی می‌شد که ارتفاع برف در بعضی از مناطق بیش از ۷۰ سانتی متر باشد.

وی به تمهیدات اندیشیده شده در استان برای مدیریت برف و تقاضا از مردم برای پرهیز از سفرهای غیرضروری نیز اشاره و اضافه کرد: با وجود هشدارها، برخی هموطنان از مسیرهای مختلف اصلی و فرعی به گیلان سفر کردند که در منطقه امامزاده هاشم و سراوان، درگیر برف شدند.

نجار خاطرنشان کرد: در جهت رفع این مشکل استانداری گیلان، دستگاه های اجرایی و راه و شهرسازی اقدامات مطلوبی انجام دادند و در این رابطه تعداد زیادی از مسافران را به صورت اضطراری اسکان و امکاناتی را در اختیارشان قرار دادند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه برق بسیاری از مناطق شهری و روستایی هم وصل شده، افزود: اعتباری نیز از سوی سازمان برنامه و بودجه برای این کار پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه ۵۰ اکیپ وزارت نیرو از استان‌های دیگر به گیلان اعزام شده اند،گفت: به سبب مسدود بودن راه و عدم امکان پرواز بالگرد طی روز گذشته، امروز از اولین ساعتی که امکان پرواز میسر شده ، عیب یابی مسیرها از طریق بالگرد نیز آغاز شد.

نجار با بیان اینکه تلاش ها برای اتصال برق ادامه دارد، از مردم خواست جهت کاهش مشکلات موجود همکاری لازم را با خدمتگزاران خود در بخش های مختلف داشته باشند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه قطعی گاز در گیلان وجود ندارد. 

رئیس جمهوری امروز در گفت وگویی تلفنی با استاندار گیلان، در جریان آخرین گزارش ها درباره مشکلات ناشی از بارش سنگین برف در این استان قرار گرفت و دستورات لازم را برای تسریع در روند خدمت رسانی به مردم و کاستن از مشکلات ناشی از این بارش ها صادر کرد.

ساعتی پیش نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و استاندار گیلان با همراهی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، از مناطق برف گرفته استان بازدید کردند.

حجت الاسلام روحانی رئیس جمهوری نیز امروز در جلسه هیات دولت به وزیران راه و شهرسازی ، نیرو ، ارتباطات و فناوری اطلاعات و کشور دستور داد تا تمامی امکانات وزارتخانه های خود را برای تسریع در روند خدمت رسانی به مردم و کاستن از مشکلات ناشی از این  بارش ها بکار گیرند.