۰ نفر

برف راه خلخال - اسالم را بست

۲۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۹:۰۹
کد خبر: 416184
برف راه خلخال - اسالم را بست

رییس پلیس راه اردبیل ، سرچم گفت: راه ارتباطی خلخال - اسالم به علت بارش سنگین برف همراه با کولاک شدید تا اطلاع ثانوی مسدود است.

   به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ علیرضا صحبتی روز دوشنبه افزود: در حال حاضر تردد خودروها در جاده اردبیل - سرچم به علت بارش برف و کولاک شدید در حد فاصل سرچم تا

آق‌کند در استان آذربایجان‌شرقی به کندی و با احتیاط صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برغم باز بودن راه برای پیشگیری از بروز حوادث احتمالی و گرفتاری مسافران در میان  برف و کولاک عوامل پلیس راه از حرکت خودروها به سمت گردنه الماس جلوگیری کردند، اظهارداشت: با تشدید بارش برف و کولاک در جاده خلخال - اسالم و همچنین به علت محدودیت دید ناشی از کولاک برف هم‌اکنون شرایط جوی در این مسیر مطلوب نیست.

وی گفت: بر این اساس پلیس راه استان اردبیل تنها مسیر ارتباطی خلخال به استان گیلان را مسدود اعلام می‌کند.

سرهنگ صحبتی اظهارکرد: با توجه به بارش برف همراه با کولاک شدید و افت محسوس دما در راه‌های ارتباطی جنوب استان اردبیل به هموطنان توصیه می‌شود تا برقراری شرایط جوی مناسب، از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

او گفت: هموطنانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان اردبیل را دارند حتما تجهیزات زمستانی به خصوص زنجیرچرخ به همراه داشته باشند و همچنین ضمن رعایت سرعت مطمئنه، از سالم بودن سیستم گرمایشی و برف‌ پاک‌کن خودرو اطمینان حاصل کنند.

رییس اداره هواشناسی خلخال نیز گفت: ارتفاع برف که از روز شنبه در این شهر آغاز شده به بیش از ۶۰ سانتیمتر رسیده و بارش برف سنگین همراه  با وزش باد با سرعت ۶۵ کیلومتر بر ثانیه موجب بروز کولاک شدید در این شهر و کاهش دید به کمتر از پنج متر شده است.

فرامرز فرض‌الله‌پور دمای هوای این شهر را ۱۱ درجه زیرصفر ذکر کرد که نسبت به زمان مشابه روز گذشته ۱۰ درجه سردتر شده است.