۰ نفر

پیشگیری‌های لازم برای مقابله با کرونا در مدارس اجرا شد

۲۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۹:۱۴
کد خبر: 415949
پیشگیری‌های لازم برای مقابله با کرونا در مدارس اجرا شد

مدیرکل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مدارس سراسر کشور انجام شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حسن ضیاءالدینی افزود: تاکنون فردی آلوده به کرونا در کشور مشاهده نشده اما برای این که دانش آموزان در معرض خطر این ویروس قرار نگیرند، موارد و اقدامات لازم را برای پیشگیری از این بیماری انجام داده ایم.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع عفونت های تنفسی و بیماری های ویروسی در فصل سرما در سال تحصیلی امسال نیز بخشنامه ای برای پیشگیری از بروز و شیوع بیماری های ویروسی به همه مدارس کشور ابلاغ شد تا از این طریق اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع احتمالی این بیماری را انجام دهیم.
وی ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان و کارکنان با رعایت بهداشت فردی و جمعی، کنترل و نظارت بر بهداشت محیط و تامین صابون مایع سرویس های بهداشتی و کنترل بر موادغذایی در پایگاه های غذاهای سالم در مدارس را از جمله این اقدامات پیشگیرانه عنوان کرد.

مدیرکل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی آموزش و پرورش اظهار داشت: همچنین مطالب آموزشی و دستورالعمل لازم در این زمینه در پورتال معاونت تربیت بدنی و سلامت این وزارتخانه منتشر شده است تا از این طریق میزان آگاهی دانش آموزان و مدیران مدارس جهت جلوگیری از شیوع این بیماری افزایش یابد. بروشور و جزوه های آموزشی نیز در زمینه ویروس کرونا برای استفاده مدیران و دانش آموزان تهیه شده است.

ضیاءالدینی ادامه داد: برای پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی همچنین همه مدارس را برای تهیه لوازم بهداشتی مورد نیاز به ویژه صابون مایع در اولویت قرار دادیم و اعلام کردیم که مدیران مدارس دانش آموزان را به شست و شوی مرتب دست ها برای جلوگیری از این بیماری ها تشویق کنند.

وی تصریح کرد: همه مدارس باید صابون مایع مورد نیاز دانش آموزان را تامین کنند اگرچه همه موارد آموزشی که نیاز است، برای تمامی بیماری های عفونی و تنفسی به مدارس اعلام شده اما در حال حاضر رعایت بهداشت فردی و جمعی به عنوان یک ضرورت است.

مدیرکل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین از والدین دانش آموزان خواسته شد که اگر فرزند آنها دچار سرماخوردگی و بیماری های عفونی شد، حتما برای گذراندن دوران بیماری چند روزی آنها را به مدرسه نفرستند، به مدیران مدارس نیز اعلام شد که با والدین در این زمینه همکاری کنند تا با رعایت بهداشت فردی و جمعی بتوانیم با این گونه بیماری ها به خوبی مبارزه کنیم.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه ۱۹ بهمن ماه اعلام کرد که نمونه مثبتی از ویروس کرونا در ایران مشاهده نشده است. نمونه های مشکوک از مسافران چین در چند استان کشور گزارش و از تمام آنها آزمایش گرفته شد که خوشبختانه نمونه مثبتی از این ویروس در این مسافران که همه از چین به ایران آمده بودند، مشاهده نشده است. از ۱۰۰ بیمار مشکوکی که در سه استان در بیمارستان ها نگهداری می شدند نیز نمونه گیری انجام و نمونه مثبتی از آلودگی ویروس کرونا در این افراد نیز وجود نداشت.

مقام‌های بهداشت چین اعلام کردند که با مرگ ۸۶ نفر دیگر، آمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور به ۷۲۲ نفر رسید. کمیسیون بهداشت جمهوری خلق چین روز گذشته در تارنمای رسمی خود اعلام کرد ۳ هزار و ۳۹۹ مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور گزارش شده است که تعداد کل افراد مبتلا به این بیماری جدید را به ۳۴ و ۵۴۶ نفر می‌رساند.