۰ نفر

ماسک از ما در برابر ویروس کرونا محافظت می‌کنند؟

۱۰ بهمن ۱۳۹۸، ۲۱:۲۰
کد خبر: 413575
ماسک از ما در برابر ویروس کرونا محافظت می‌کنند؟

مردم در سراسر جهان امیدوارند سلامتی خود را در برابر ویروس جدید چینی ها یعنی ویروس کرونا حفظ کنند. بسیاری از افراد از ماسک های معمولی برای این محافظت استفاده می کنند. ماسک هایی که اغلب در هنگام آلودگی هوا مبینیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، مردم در سراسر جهان امیدوارند سلامتی خود را در برابر ویروس جدید چینی ها یعنی ویروس کرونا حفظ کنند. بسیاری از افراد از ماسک های معمولی برای این محافظت استفاده می کنند. ماسک هایی که اغلب در هنگام آلودگی هوا مبینیم.

 برخی از شرکت ها در چین استفاده از ماسک های بهداشتی را  برای کارمندان الزامی کرده اند. مدارس کره جنوبی نیز به والدین گفته اند که هنگام بازگشت فرزندانشان از تعطیلات زمستانی ، فرزندان خود را به ماسک و ضدعفونی کننده دست مجهز کنند.

اما آیا ماسک ها واقعا کار می کنند؟ دکتر مارک دنیسون از مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت در نشویل گفت: همه ویروس ها به اندازه کافی کوچک هستند که بتوانند از یک ماسک پزشکی عادی عبور کنند. اما میکروب ها به طور کلی یکبار در هوا پخش نمی شوند. دنیسون که پیش از این مطالعاتی روی ویروس های مرس و سارس داشته معتقد است روش های انتقال ویروس کرونا بسیار متنوع است.

برای مثال ویروس ها از شخصی به شخص دیگر با پاشیدن قطرات عطسه یا سرفه نیز می شوند. این قطرات روی دست ها و سایر سطوح بدن و لباس فرود می آیند، سپس افراد در چشم ها ، بینی  یا دهان خود  ویروس را دریافت می کنند. ماسک ها می توانند قطرات بزرگ را از عطسه یا سرفه مسدود کنند. دنیسون می گوید این به این معناست که ماسک ها بی ارزش نیستند.

ویروس کرونا

همچنین ، کسی که ماسک دارد به شکل ناخودآگاه نمی تواند بینی و دهان خود را لمس کند. این می تواند مانع از این شود که شخص با میکرو بهای سرگردان در خیابان آلوده شود. تودی لنگ ، محقق دانشگاه آکسفورد ، گفت: ماسک ها یک احتیاط بسیار معقول هستند در حالی که دانشمندان برای بررسی دقیق نحوه انتقال ویروس جدید کار می کنند.

اما هیچ یک از اینها مبتنی بر تحقیقات دقیق نیست. درواقع هیچ محققی تا این لحظه تاثیر ماسک بر ویروس کرونا را بررسی نکرده است. با این وجود یک بررسی که در سال 2017 انجام شده و کارکنان مراقبت های بهداشتی را بررسی کرده است نشان داده است که ماسک ها از افرا در برابر ویروس سارس محافظت می کنند ، اما نویسندگان این پژوهش خاطرنشان کردند که شواهد موجود پراکنده و یافته ها متناقض است.

بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری ویروسی جدید شستن دست ها با آب و صابون است. اگر صابون و آب در دسترس نیست ، از ضد عفونی کننده دست الکلی استفاده کنید.