۰ نفر

تحصیل اتباع غیرایرانی در این رشته‌ها و مناطق ممنوع است

۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۴۳
کد خبر: 413335
تحصیل اتباع غیرایرانی در این رشته‌ها و مناطق ممنوع است

سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای رشته‌های ممنوعه برای داوطلبان اتباع غیرایرانی و مناطق ممنوعه برای انتخاب محل تحصیل اتباع غیرایرانی را اعلام کرد.

 

به گزارش اقتصادآنلاین، براساس اطلاعیه این سازمان، پذیرش اتباع غیرایرانی در رشته‌هایی که منجر به ایجاد تعهدات استخدامی برای جمهوری اسلامی ایران شود، ممنوع است.

در این اطلاعیه همچنین چنین عنوان شده که "تحصیل در رشته‌های فیزیک اتمی، فیزیک هسته‌ای، فیزیک مولکولی (پلاسما)، فیزیک ذرات بنیادی، مهندسی پلاسما، مهندسی ایمنی (گرایش بازرسی فنی و حفاظت هواپیما)، مهندسی تعمیر و نگهداری (هلیکوپتر و هواپیما)، مهندسی هوا فضا، مهندسی هوانوردی (خلبانی، ناوبری هواپیما، تعمیر و نگهداری هواپیما، خلبانی هلیکوپتر و مراقبت پرواز)، علوم نظامی، الکترونیک هواپیمایی، تعمیر و نگهداری هواپیما، مخابرات هواپیما، مراقبت پرواز، فناوری اطلاعات IT(گرایش مخابرات امن)، مهندسی فناوری ماهواره و مهندسی کامپیوتر (گرایش رایانش امن) برای داوطلبان اتباع غیرایرانی ممنوع است".

مناطق ممنوعه برای انتخاب محل تحصیل اتباع غیرایرانی

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، "هر یک از اتباع غیرایرانی که متقاضی شرکت در آزمون‌های سراسری هستند، منحصراً میبایست واجد شرایط و ضوابط اعلام شده در دفترچه‌های راهنمای هر یک از آزمون‌های ذیربط باشند و در زمان انتخاب رشته، محل تحصیل خود را با توجه به شرایط و ضوابط مربوط انتخاب کنند. شایان ذکر است اتباع غیرایرانی مقیم، مجاز به انتخاب رشته در مناطق ممنوعه نیستند؛ بدیهی است در صورت پذیرش و اعلام قبولی داوطلبان غیرایرانی در رشته‌ها و مناطق ممنوعه، پذیرش آنان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آن مناطق، «لغو » شده و امکان بررسی جهت رشته‌های مناطق مجاز به هیچ عنوان مقدور نخواهد بود و از ثبت‌نام آنان ممانعت به عمل می‌آید.

بر این اساس، آن دسته از اتباع غیرایرانی که دارای«دفترچه مخصوص مدرک اقامت ویژه صادره از سوی پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هستند، محدودیتی برای تردد یا سکونت در هیچ یک از شهرها یا مناطق کشور را ندارند.

جدول مناطق ممنوعه برای تردد و اقامت اتباع غیرایرانی