۰ نفر

اقدامات وزارت خارجه ایران در پی شیوع ویروس کرونا

۸ بهمن ۱۳۹۸، ۱۹:۰۲
کد خبر: 413169
اقدامات وزارت خارجه ایران در پی شیوع ویروس کرونا

سخنگوی وزارت خارجه با تشریح اقدامات صورت گرفته در پی شیوع ویروس کرونا، گفت: درخواست خانواده های تعدادی از دانشجویان ایرانی در پکن برای تسهیل بازگشت فرزندانشان به ایران و خروج از قرنطینه در دست بررسی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سید عباس موسوی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد اقدامات وزارت امور خارجه در خصوص ویروس کرونا، بر اعلام آمادگی کامل وزارت امور خارجه برای همکاری و تعامل با دستگاه های ذیربط از ابتدای بروز این بحران تاکید کرد و اظهار داشت: در این زمینه  محمدجواد ظریف در جلسه هیأت دولت پیشنهاد برگزاری جلسه وزیران ذیربط با حضور وزرای خارجه، بهداشت و درمان، گردشگری و راه را در هیات دولت مطرح کرد. 

موسوی بر همکاری و تعامل نزدیک دستگاه دیپلماسی با متولیان امر بهداشت در کشور و در رأس آن وزارت بهداشت و درمان تاکید کرد و افزود: همچنین دستور العمل های لازم در خصوص تدابیر پیشگیرانه به نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه چین صادر شده و توصیه های مسافرتی به گردشگران و اتباع ایرانی مقیم در چین نیز انتشار یافته و با تشکیل ستاد بحران در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن و نیز سرکنسولگری کشورمان در شانگهای  شماره های تماس جهت ارائه خدمات و راهنمایی به اتباع ایرانی اطلاع رسانی شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: سفارت ایران در پکن ضمن ارتباط گیری با دانشجویان ایرانی مقیم شهر ووهان ، اقدام به ارسال آذوقه و بسته های غذایی به خوابگاه های آنها با توجه به کمبود مواد غذایی در این  شهر ده میلیونی کرده است. 

موسوی همچنین خاطرنشان کرد که درخواست خانواده های تعدادی از دانشجویان ایرانی در پکن به منظور تسهیل بازگشت فرزندانشان به ایران و خروج آنها از قرنطینه در دست بررسی است.

در پی شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان چین، سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن در اطلاعیه‌ هایی، از هموطنان مقیم چین درخواست کر‌د، ضمن توجه به هشدارهای پزشکی و بهداشتی در این خصوص، تا حد امکان از حضور در اماکن پر تردد اجتناب ورزند.

سفارت ایران روز شنبه نیز در اطلاعیه‌ای دیگر اعلام کرد: تاکنون گزارشی از ابتلای هموطنان ایرانی مقیم چین به این ویروس دریافت نشده است.

سفارت ایران در این اطلاعیه خاطرنشان کرد که این سفارتخانه در ارتباط مستقیم با ایرانیان مقیم شهر ووهان و همچنین در تماس مستمر با مقامات دولت مرکزی چین و مسئولان شهر ووهان، پیگیر آخرین وضعیت ایرانیان مقیم است.

گفتنی است شماره تلفن ۸۶۱۷۸۱۲۰۵۰۴۱۳+ بخش کنسولی سفارت نیز به صورت اختصاصی برای پیگیری وضعیت هموطنان ایرانی به صورت شبانه روز برای پاسخگویی به ایرانیان مقیم چین اختصاص داده شده است.