۰ نفر

هشدار انتخاباتی رئیس پلیس فتا به کاربران فضای مجازی

۸ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۳۷
کد خبر: 413114
هشدار انتخاباتی رئیس پلیس فتا به کاربران فضای مجازی

رئیس پلیس سایبری گفت: در صورت مشاهده تخلفات انتخاباتی و تبلیغاتی در فضای مجازی، موضوع به ستاد برگزاری انتخابات وزارت کشور منعکس می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما،  سردار "وحید مجید" رئیس پلیس فتا ناجا گفت: همه شرایط و ضوابط تبلیغ و اقدام داوطلبان مجاز به تبلیغات نمایندگی مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی، تابع قوانین و مقررات ستاد برگزاری انتخابات است.
وی ادامه داد: پلیس فتا بر حسب ماموریت‌های ذاتی و محوله خود به صورت عام فضای مجازی را رصد می‌کند و هرگونه جرایم و موارد مغایر با قوانین و موازین تعیین شده را رصد و به مراجع قضایی اعلام می‌کند.
رئیس پلیس فتا ناجا با اشاره به نزدیک شدن ایام انتخابات پیش رو در مجلس شورای اسلامی ضمن دعوت از هموطنان به حضور حداکثری و پرشور در پای صندوق‌های رای، تصریح کرد: رصد فعالیت‌ها و جریان‌های خبری مرتبط به انتخابات در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتاست و در صورت مشاهده مواردی مبنی بر رویت " تخلفات انتخاباتی و تبلیغاتی " به ستاد برگزاری انتخابات وزارت کشور و سایر مراجع ذی صلاح قانونی منعکس می‌شود.
وی، عمده‌ترین تخلفات انتخاباتی را آغاز تبلیغات زود هنگام در فضای مجازی اعلام کرد و بازه زمانی انجام تبلیغات مجاز انتخاباتی با بهره گیری از فضای سایبر را، همان تبلیغات در فضای واقعی به مدت ۷ روز برشمرد و گفت: در خارج از محدوده زمانی تعیین شده، هرگونه تبلیغات انتخاباتی موارد تخلفاتی به شمار می‌رود.
سردار مجید ضمن بیان اینکه یکی از آفت‌های فضای مجازی در دوران انتخابات افزایش شایعه‌های بی پایه و اساس بر علیه اشخاص و گروه‌های سیاسی است، به هموطنان توصیه کرد: ضمن حفظ هوشیاری، از عضویت در گروه‌های ناشناس و ارسال اطلاعات شخصی و حساب‌های مالی به افراد غریبه خودداری کنند و به هیچ عنوان محتوای کذب و شایعه‌ها در فضای مجازی را بازنشر نکنند.
وی خاطر نشان کرد: نامزدها نیز می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه موارد تخلفاتی در فضای مجازی، موارد را با در دست داشتن سوابق و ادله موجود با مراجعه به مراجع قضایی و طرح شکایت قانونی در پلیس فتا مراکز استان و شهرستان‌های کشور ارائه کنند تا به دعاوی آنان رسیدگی شود.