۰ نفر

افزایش غلظت آلاینده‌ها در کلان‌شهرها

۷ بهمن ۱۳۹۸، ۹:۱۵
کد خبر: 412769
افزایش غلظت آلاینده‌ها در کلان‌شهرها

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با خروج سامانه بارشی از کشور، امروز و فردا، دوشنبه و سه‌شنبه (۷ و ۸ بهمن ماه) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت که این شرایط سبب انباشت آلایندگی در هوای شهرهای صنعتی، پرجمعیت، پرتردد و کلان‌شهرها مانند تهران، کرج، اصفهان و اراک می‌شود که افزایش غلظت آلاینده‌ها را به همراه خواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فریبا گودرزی افزود: چهارشنبه موج ضعیفی از کشور عبور می‌کند که شمال غرب و غرب را تحت تاثیر قرار می‌دهد سپس روز  پنجشنبه دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر  و بخش‌هایی از خراسان شمالی را در بر می‌گیرد که موجب بارش پراکنده در این مناطق می‌شود و این ناپایداری سبب جابجایی هوا و کاهش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد.

وی اظهارداشت: اما سامانه بارشی دیگری که به نسبت از سامانه قبلی قوی‌تر است، بعدازظهر جمعه از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود که بارش برف و باران به تدریج در این مناطق آغاز خواهد شد، شنبه گستره بارش‌ها نوار غربی، دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: روز جمعه جریانات هوا بر روی سواحل شمالی جنوبی می‌شود که افزایش نسبی دما به همراه وزش بادهای به نسبت شدید را در پی خواهد داشت، همچنین امروز و فردا آب‌های جنوب کشور مواج است.

غبار محلی در آسمان تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران صاف تا کمی ابری در برخی ساعات با غبار محلی همراه خواهد بود، کمینه دمای امروز صبح پایتخت ۱ درجه زیر صفر شد و بیشینه دمای امروز تهران به ۷ درجه بالای صفر می‌رسد.

گودرزی گفت: اردبیل  و زنجان با دمای ۱۴ درجه زیر صفر و بندرعباس ۲۰ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.