۰ نفر

معلمان حق‌التدریس با رعایت این "۲شرط" استخدام می‌شوند

۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۳۵
کد خبر: 412562
معلمان حق‌التدریس با رعایت این "۲شرط" استخدام می‌شوند

مدیرکل امور اداری آموز‌ش‌وپرورش با اشاره به اینکه باید استفساریه مجلس برای استخدام معلمان حق‌التدریس به ما ابلاغ شود، گفت: برای استخدام ۲ شرط وجود دارد.

 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، یارمحمد حسین‌بُر درباره استخدام معلمان حق‌التدریس و نیروهای نهضت‌سوادآموزی با توجه به استفساریه اخیر مجلس اظهار‌ کرد: اگر این استفساریه به آموزش‌وپرورش ابلاغ شود، افراد مشمول بیشتر خواهند شد و سازوکاری طراحی خواهیم کرد که مشخص شود هر فرد در کدام واحد آموزشی و با چه سنوات خدمتی مشغول به کار بوده است.

وی افزود: ابتدا باید استفساریه مجلس به ما ابلاغ شود تا بعد سازوکار آن را طراحی کنیم. در هر صورت مطیع قانون هستیم.

مدیرکل امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش گفت: خرید خدماتی‌های قبل از سال 91 قبلاً مشمول قانون حق‌التدریس‌ها بودند اما در قانون "الحاق یک ماده به تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس" از این گروه یاد نشده بود. بسیاری از آنها هم‌اکنون به عنوان حق‌التدریس مشمول هستند البته تعداد این گروه زیاد نیست و کمتر از 10 هزار نفر هستند.

استخدام به دو شرط

حسین‌بر ادامه‌ داد: هرآنچه قانونگذار بگوید و به ما ابلاغ شود، مطابق آن عمل می‌کنیم. در متن قانون  استخدام حق‌التدریس‌ها دو مطلب آمده است؛ نخست آنکه استخدام‌ها در سقف سهمیه سازمان اداری و استخدامی باشد و دوم، بودجه‌ ابلاغی سازمان برنامه و بودجه خواهد بود. بنابراین این دو شرط باید برای استخدام رعایت شود.

منتظر سهمیه سازمان اداری و استخدامی هستیم

وی درباره برگزاری آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی مطرح‌ کرد:‌ برای فرآیند استخدام هیچ مشکلی نداریم به محض اینکه سهمیه توسط سازمان اداری و استخدامی به ما ابلاغ شود، فرآیند برگزاری آزمون را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

مدیرکل امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش متذکر‌ شد: هم‌اکنون این افراد به عنوان حق‌التدریس مشغول به کار هستند اما تبدیل وضعیت آنها به پیمانی در سقف سهمیه تخصیصی از سوی سازمان اداری و استخدامی است. جلسه مشترکی را با این سازمان برگزار کردیم که در نهایت نامه‌ای را به ما دادند و گفتند که سازوکارها را مشخص کنید و ما نیز سازوکارها را اعلام کرده‌ایم و به محض اینکه سهمیه را اعلام کنند مطابق با آن در سایت آموزش و پرورش نحوه برگزاری آزمون را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

علی الهیار ترکمن؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموز‌ش‌وپرورش هم در واکنش به استفساریه مجلس برای استخدام معلمان حق‌التدریس و نیروهای نهضت سوادآموزی گفت:‌ آیین‌نامه اجرایی این موضوع به تصویب هیئت تطبیق مصوبات دولت در مجلس رسیده است اما اخیراً مجلس استفساریه‌ای را تهیه کرده است، دولت و آموز‌ش‌وپرورش (به نمایندگی از دولت) با هر‌گونه استفساریه‌ای که موجب توسعه قانون شود مخالف است، استفساریه فقط باید نقاط ابهام را شفاف کند و با هر موضوعی که به فرآیند علمی و مبتنی بر رقابت و شایسته‌گزینی در جذب نیروی انسانی خدشه وارد کند مخالف هستیم و نظر مخالف خود را طبق قانون اعلام خواهیم کرد.