۰ نفر

مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری انتخاب شد

۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۶:۱۷
کد خبر: 412316
مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری انتخاب شد

اکبر افتخاری از سوی وزیر رفاه به‌عنوان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور انتخاب شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمدشریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طی فرایندی از بین تعدادی از افراد مطرح در نهایت اکبر افتخاری را برای تصدی  ریاست صندوق بازنشستگی کشوری انتخاب کرد. اکبر افتخاری، متولد سال 1353 در اصفهان و دارای مدرک دکترای مدیریت مالی است. او از جمله مدیران جوانی است که تجربه‌های حرفه‌ای وسیعی در سطوح گوناگون مدیریتی در بخش‌های دولتی و خصوصی داشته است.

افتخاری تا پیش از این ، معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد بود و پیش از آن نیز عضویت هیأت مدیره و معاونت برنامه‌ریزی و نوآوری شرکت بیمه ایران را برعهده داشت. گفته می‌شود او در این مسئولیت منشأ اقدام‌ها و نوآوری‌های مهمی در صنعت بیمه کشور بوده است.

مدیرعامل شرکت داده‌پردازی خوارزمی، ریاست هیأت مدیره شرکت شبکه گستران، معاونت طرح و توسعه هلدینگ توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، معاونت برنامه‌ریزی راهبردی هلدینگ شرکت داتک، معاونت منابع انسانی شرکت کربن ایران و مدیرکل دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی از جمله مسئولیت‌هایی است که او از سال 1380 تاکنون برعهده داشته است. همچنین در کارنامه مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشور، تألیف پنج جلد کتاب در حوزه‌های مالی، ریسک و بیمه، چاپ بیش از ده عنوان مقاله علمی پژوهشی و انجام حدود 30 طرح پژوهشی و مشاوره و نیز تدریس مدیریت مالی، مدیریت سرمایه‌گذاری پیشرفته، مهندسی مالی و مدیریت ریسک در برخی دانشگاه‌های کشور دیده می‌شود.

پیش از این نعمت‌الله ایزدی با حفظ سمت رئیس هیأت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری از سوی وزیر رفاه به عنوان سرپرست این صندوق فعالیت داشته است.