۰ نفر

آمار اولیه از مرگ دست کم ۴نفر در زلزله شرق ترکیه حکایت دارد

۴ بهمن ۱۳۹۸، ۲۳:۳۹
کد خبر: 412178
آمار اولیه از مرگ دست کم ۴نفر در زلزله شرق ترکیه حکایت دارد

وزیر کشور ترکیه جمعه شب درنخستین اظهارنظر درخصوص زمین لرزه ۶.۸ریشتری که ساعاتی پیش استان الازیغ در شرق این کشور را لرزاند، جان باختن ۴نفر را تأیید کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در این باره گفت که نتایج اولیه نشان می‌دهد که چهار نفر در این زمین لرزه جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، "محمد گوللو اوغلو" رییس ستاد بحران ترکیه قدرت این زمین لرزه را ۶.۸ درصد اعلام کرد، درحالی که مرکز زلزله‌نگاری اروپا آن را ۶.۹ درجه و رصدخانه قندیللی استانبول قدرت آن را ۶.۵ درجه در مقیاس امواج درونی زمین «ریشتر» اعلام کرد.

شدت این زمین لرزه به حدی بود که در استان‌های دیاربکر، شیرناک، ماردین، شانلی اورفا، گوموشحانه، سامسون و ملردین ترکیه احساس شده و گفته می شود حدود ۲۰ ثانیه بطول انجامیده است.

برخی منابع اعلام کردند که این زمین لرزه در مناطق مرزی ایران و ترکیه، کردستان عراق، شمال سوریه و لبنان نیز احساس شده است.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی نیز اعلام کرده است که این زمینه لرزه در پنج شهرستان مرزی ارومیه، پیرانشهر، میاندوآب، اشنویه و نقده به صورت خفیف نیز احساس شده است.