۰ نفر

کدام خبرگزاری ۱۰میلیارد دلار در سال درآمد دارد؟

۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۵۶
کد خبر: 411910
کدام خبرگزاری ۱۰میلیارد دلار در سال درآمد دارد؟

در میان میلیون ها خبرگزاری که در سراسر جهان مشغول به کار هستند نام چند خبرگزاری برای همگان آشنا است و به عنوان خبرگزاری های مرجع شناخته می شوند اما درآمد این خبرگزاری ها چقدر است؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، یکی از معروف‌ترین خبرگزاری ها در سراسر جهان خبرگزاری بلومبرگ است که در ایالت متحده آمریکا مستقر است.

بلومبرگ نیوز در آغاز در سال ۱۹۹۰ توسط مایکل بلومبرگ و متیو وینکلر برای منتشر کردن خبرهای مالی تأسیس شد. در سال ۲۰۱۰ این رسانه بیش از ۲۳۰۰ ویراستار و خبرنگار در سطح جهان داشته است.

براساس آخرین گزارشات تعداد کارکنان این خبرگزاری در سال ۲۰۱۹ به ۲۰ هزار نفر رسید و در آمد آن در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار بوده است.

یکی دیگر از معروف ترین خبرگزاری های سراسر دنیا خبرگزاری گاردین است.

گاردین یک روزنامهٔ بریتانیایی است که از سال ۱۸۲۱ میلادی منتشر می‌شود. این روزنامه ابتدا در شهر منچستر منتشر و منچستر گاردین نامیده می‌شده‌است، اما از سال ۱۹۵۹ عنوانش به گاردین تغییر یافت و در سال ۱۹۶۴ نیز دفتر مرکزیش به لندن منتقل شد.

15

تعداد کارکنان این خبرگزاری ۱۱ هزار نفر است و درآمد آن ۸.۸ میلیارد دلار است.

پس از خبرگزاری بلومبرگ باید از خبرگزاری رویترز نام برد؛ رویترز یک خبرگزاری بین‌المللی بریتانیایی و زیرمجموعهٔ شرکت تامسون رویترز است. دفتر مرکزی رویترز در لندن قرار دارد و اخبار سراسر دنیا را پوشش می‌دهد.

این شرکت در سال ۱۸۵۱ زمانی که بارون جولیوس دو رویتر شروع به ارسال خبرهای بازار سهام بین لندن و پاریس کرد بنیان نهاده شد.

تعداد کارکنان این خبرگزاری ۲۵ هزار و ۸۰۰ نفر است و درآمد آن ۵.۵۰ میلیارد دلار بوده است.

اسوشیتد پرس یکی دیگر از غول های صنعت رسانه است که یک آژانس خبرگزاری آمریکایی است و در سال ۱۸۴۶ توسط سردبیران ۶ روزنامه برای کاهش هزینه‌های ارسال اخبار جنگ مکزیک تأسیس شد.

تعداد کارکنان این خبرگزاری ۳ هزار و ۲۰۰ نفر است و درآمد آن ۵۶۸ میلیون دلار بوده است.