۰ نفر

انتشار تصاویری فضایی در موزه تاریخ طبیعی آمریکا

۳ بهمن ۱۳۹۸، ۳:۵۰
کد خبر: 411787
انتشار تصاویری فضایی در موزه تاریخ طبیعی آمریکا

موزه تاریخ طبیعی آمریکا تصاویری از فضا به نمایش گذاشته که جالب‌ترین تصاویر را از ماموریت‌های فضایی ۵۰سال گذشته نشان می‌دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ستاره‌شناسان تا سالها فقط دو راه برای دیدن سیارات دیگر منظومه شمسی داشتند. آنها یا باید از یک تلسکوپ قوی استفاده می‌کردند و یا فضاپیمایی را به جهان تاریک کهکشان می‌فرستادند تا تصاویری را از نزدیک تهیه کند اما در حال حاضر، گزینه سومی هم وجود دارد که همین کار را با دقت بیشتر و به صورت جامع‌تر انجام می‌دهد. این روش، "مصورسازی داده"(data visualization) است که با هدف انتقال بهینه اطلاعات به بیننده صورت می‌گیرد.

"موزه تاریخ طبیعی آمریکا"(AMNH)، تصاویری از قمر "تایتان"(Titan) زحل، "۶۷ پی/چوریوموف-گراسیمنکو"(Comet ۶۷P) و سطح ماه به نمایش گذاشته که با استفاده از داده‌های گردآوری شده طی ۵۰ سال ماموریت فضایی جمع‌آوری شده‌اند.

"کارتر امارت"(Carter Emmart)، مدیر برگزاری این نمایشگاه در یک کنفرانس خبری گفت: ما هیچ کاری را روی زمین برای عکس‌ها انجام نداده‌ایم. ارتفاع، رنگ و شکل‌ این عکس‌ها کاملا طبیعی هستند. ما تلاش کرده‌ایم تا شما بتوانید این اجرام زیبا را همانگونه که واقعا هستند ببینید.

امارت و گروهش در تهیه این تصاویر، از داده‌های گردآوری شده با کاوشگرهای رباتیک، تلسکوپ‌ها، ابررایانه‌ها، شبیه‌سازی‌های ناسا، اکتشافات "آژانس فضایی اروپا"(ESA) و "آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن" (JAXA) استفاده کرده‌اند که از سال ۱۹۷۰ تاکنون انجام شده‌اند.

امارت افزود: ما اعداد را به دست آوردیم و آنها را به عکس تبدیل کردیم تا جهانی سه‌بعدی از زندگی را در رایانه ایجاد کنیم و سپس آن را به نمایش درآوریم.

در این گزارش، نظاره‌گر تصاویر این نمایشگاه موسوم به "جهان ورای زمین" خواهیم بود.

ماژول قمری "فالکون"(Falcon) در حالی که نخستین وسیله نقلیه ماه‌پیما را که روی ماه فرود آمده است، با خود حمل می‌کند

تصویر چشم‌انداز خشک و پر از غبار مریخ

تصویری که "رصدخانه پویایی‌شناسی خورشید"(SDO) ناسا از سیاره زهره ثبت کرده است

تصویری از حلقه زحل در حالی که فضاپیمای "کاسینی"(Cassini) در جلوی آن قرار گرفته است

تصویر کاوشگر آژانس فضایی اروپا موسوم به "کاوشگر هویگنس"(Huygens probe) که از فضاپیمای کاسینی ناسا پرتاب شد و روی قمر تایتان زحل فرود آمد

تصویری که بر اساس داده‌های گردآوری شده فضاپیمای کاسینی طی ۱۳ سال به دست آمده و حلقه‌های در حال گردش زحل را به نمایش گذاشته است

یک شبیه‌سازی رایانه‌ای از شکل‌گیری منظومه شمسی

تصویر مشتری در سمت چپ و قمر آن موسوم به "آیو"(Io) در سمت راست

تصویر "۶۷ پی/چوریوموف-گراسیمنکو" ( Comet ۶۷P)، جرم منجمدی که بین بخش درونی و بیرونی منظومه شمسی در حال حرکت است

تصویر میدان مغناطیسی زمین که سپری را برای منحرف کردن بادهای خورشیدی و محافظت از جو شکل می‌دهد

امارت اضافه کرد: ارائه پروژه "جهان ورای زمین" یک سال به طول انجامید؛ در نتیجه ما مطمئن هستیم که هر بخش از فضا که در تصاویر به نمایش درآمده، با دقت و بهترین شکل از دانش ما انجام شده است.