۰ نفر

بیشترین اهداکنندگان خون در کشور چند ساله‌اند؟

۱ بهمن ۱۳۹۸، ۲:۱۴
کد خبر: 411214
بیشترین اهداکنندگان خون در کشور چند ساله‌اند؟

سخنگوی سازمان انتقال خون با تاکید بر لزوم افزایش اهدای خون جوانان بالای ۱۸سال، گفت: در حال حاضر بیشترین اهداکنندگان خون در کشور در سنین ۲۶تا ۳۵سال قرار دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بشیر حاجی‌بیگی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در سازمان انتقال خون درباره آن بسیار حساسیم،  بحث مشارکت جوانان است، گفت: از جوانانی که به سن ۱۸ سالگی رسیده‌اند، می‌خواهیم که به صف اهداکنندگان خون بپیوندند. باید توجه کرد جوانانی که به سن ۱۸ سالگی می‌رسند، ‌می‌توانند در کنار اقداماتی چون دیپلم گرفتن، دریافت گواهی‌نامه و... اهدای خون را هم آغاز کنند.

وی با اشاره به ترکیب سنی اهداکنندگان خون در کشور، اظهار کرد: ۱۷ درصد اهداکنندگان خون در کشور افراد دارای سنین ۱۸ تا ۲۵ سالگی هستند. ۳۸ درصد از آنها بین سنین ۲۶ تا ۳۵ سالگی قرار دارند،  ۲۷ درصد از اهداکنندگان خون در سنین ۳۶ تا ۴۵ سال هستند و ۱۵ درصد از آنها نیز بین ۴۶ تا ۵۵ سال دارند. همچنین سه درصد از اهداکنندگان خون در کشور در سنین بین ۵۶ تا ۶۰ سال قرار دارند.

حاجی‌بیگی با بیان اینکه بنابراین بیشترین اهداکنندگان خون در کشور در سنین ۲۶ تا ۳۵ سال هستند، ادامه داد: باید توجه کرد که مشارکت جوانان یکی از موضوعات مهم در اهدای خون محسوب می‌شود.

دو شرطِ اهدای خون

وی تاکید کرد: افرادی که برای اهدای خون مراجعه می‌کنند باید دو شرط را داشته باشند؛ یکی اینکه سن‌شان بالای ۱۸ سال بوده و دوما وزن‌شان بالای ۵۰ کیلوگرم باشد. در حین مراجعه نیز افرادی که برای بار اول جهت اهدای خون مراجعه می‌کنند، باید کارت ملی همراهشان باشد. افرادی هم که اهداکننده مستمرند کارت شناسایی معتبر به همراه داشته باشند.