۰ نفر

رکورد ۱۴۰ساله گرمای هوا در مسکو شکسته شد

۲۷ دی ۱۳۹۸، ۲۳:۳۸
کد خبر: 410395
رکورد ۱۴۰ساله گرمای هوا در مسکو شکسته شد

سازمان هواشناسی روسیه از شکسته شدن رکورد گرمای هوا در مسکو خبر داد و اعلام کرد که پنجشنبه گذشته دمای هوا در پایتخت روسیه به سه درجه بالای صفر رسید که در ۱۴۰سال گذشته بی سابقه بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، براساس اطلاعیه ای که سازمان هواشناسی روسیه منتشر کرده است، در ماه ژانویه درجه حرارت هوا در مسکو هشت درجه سانتیگراد بالاتر از حد معمول برای این زمان از سال بود.

امروز نیز انتظار می رود مسکو هوای گرمی داشته باشد و دمای هوا تا چهار درجه سانتیگراد بالای صفر افزایش یابد.  

همچنین بر اساس گزارش سازمان هواشناسی روسیه در هفته های آینده مناطق مرکزی و حتی خاور روسیه و استان هایی همچون لنینگراد، ولوگدا، پسکوف، کراسنویارسک و خاباروفسک نیز هوای گرم را تجربه خواهد کرد.

گفتنی است در سال‌های اخیر هوای روسیه بسیار گرم شده است و این پدیده امسال بویژه در مسکو و بخش های اروپایی آن کاملا مشهود است.
اگر در ۲۵ سال پیش درجه برودت هوای مسکو در این روزهای سال به ۳۰ درجه سانتیگراد زیرصفر می رسید امسال به ۲ درجه زیرصفر رسیده است و حتی در روزهای اخیر به بالای صفر رسید که رکورد گرمای هوا در ۷۱ سال اخیر را شکست.

در مناطق شرق و شمال روسیه که نزدیک قطب شمال است و مناطق همجوار قطبی نامیده می شود و نووایا زملیا و سرزمین فرانتس ژوزف از آن جمله است درجه برودت هوا بجای ۵۰ درجه زیر صفر در این روزهای سال حتی به هشت درجه زیر صفر هم نمی رسد.

کارشناسان هواشناسی، علت هوای گرم روسیه در این فصل سال را پدیده گرم شدن جهانی کره زمین می دانند و معتقدند که این پدیده در آینده نیز ادامه خواهد یافت و به احتمال زیاد در چند منطقه روسیه سیل جاری خواهد شد.