۰ نفر

خبر «ورود سامانه پربارش و سیلاب‌زا‌ به کشور» شایعه است

۲۵ دی ۱۳۹۸، ۱۷:۱۳
کد خبر: 409933
خبر «ورود سامانه پربارش و سیلاب‌زا‌ به کشور» شایعه است

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره انتشار خبری مبنی بر «ورود سامانه پربارش و سیلاب‌زا به کشور که موجب بروز سیلاب‌های سهمگین خواهد شد»، گفت: این خبر تکذیب می‌شود و چنین سامانه بارشی را در روزهای آینده در کشور نداریم.

 

به گزلرش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داشت: از بعدازظهر امروز دربارش‌ها از بعدازظهر امروز در سیستان و بلوچستان به تدریج قطع می‌شود، همچنین از بعدازظهر امروز و فردا در سواحل خزر کاهش دمای 4 تا 6 درجه‌ای خواهیم داشت.

وی ادامه داد: امشب و فردا بارش باران در مرکز و غرب دریای خزر و بارش برف در ارتفاعات استان‌های ساحلی دریای خزر و همچنین برخی نقاط اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه امشب و فردا دریای خزر مواج است، گفت: سواحل خلیج فارس و دریای عمان نیز امروز مواج است.

ضیائیان ادامه داد: امروز و فردا در اغلب شهرها جوی آرام داریم که این موجب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت می‌شود.

وی بیان کرد: اواخر وقت فردا سامانه بارشی دیگری از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود و سبب بارش برف و باران در این مناطق خواهد شد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز جمعه در غرب، شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، جنوب غرب و به تدریج دامنه‌های البرز مرکزی بارش خواهیم داشت و این سامانه در مناطقی که ذکر شد تقویت می‌شود.

ضیائیان افزود: روز شنبه در سواحل خزر، بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز نیز بارش خواهیم داشت.

وی ادامه داد: روز شنبه شدت بارش‌ها در غرب کردستان، شمال کرمانشاه، شمال چهار محال و بختیاری، شمال و شمال شرق خوزستان و برخی نقاط لرستان پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد:‌ روز یکشنبه هفته آینده در شمال‌شرق و شرق کشور بارش پراکنده و در شمال غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز بارش‌ها تداوم دارد.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: ‌آسمان تهران فردا کمی ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود، روز جمعه آسمان تهران ابری است و بعدازظهر جمعه آسمانی ‌ابری و بارانی در پایتخت خواهیم داشت،‌ همچنین روز شنبه در تهران بارش برف و باران برای ساعاتی پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران به ترتیب 8 درجه و یک درجه زیر صفر است.

وی گفت: روز آینده بندر‌عباس با بیشینه دمای 21 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و همدان با کمینه دمای 9 درجه زیر صفر و بیرجند با کمینه دمای 10 درجه زیر صفر، سردترین مراکز استان خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: ‌فردا در 26 استان کمینه دما صفر و زیر صفردرجه خواهد بود.

ضیائیان همچنین درباره انتشار خبری مبنی بر «ورود سامانه پربارش و سیلاب‌زا به کشور در یکی دو روز آینده، ‌که موجب بروز سیلاب‌های سهمگین هم خواهد شد»، گفت: این خبر تکذیب می‌شود و چنین سامانه بارشی را در روزهای آینده در کشور نداریم؛ مردم به شایعات توجه نکنند و اخبار را فقط از ‌سازمان هواشناسی دریافت کنند.