۰ نفر

سی ان ان، ابعادی تازه از ترور شهید سلیمانی را افشا کرد

۲۲ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۵۶
کد خبر: 409025
سی ان ان، ابعادی تازه از ترور شهید سلیمانی را افشا کرد

بنیانگذار بلک واتر ترور سردار سلیمانی را به ستاد انتخاباتی ترامپ پیشنهاد کرده بود.

 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، تارنمای شبکه سی‌ان‌ان روز شنبه (۲۱ دی)  به نقل از اسناد گزارش مولر (پرونده رسیدگی به نقش احتمالی روسیه در امور داخلی آمریکا) فاش ساخت که « اریک پرینس » بنیانگذار ارتش خصوصی بلک واتر (که اکنون به آکادمی تغییر نام یافته است) سالها پیش و در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا به ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ توصیه کرده بود که به دنبال ترور سردار قاسم سلیمانی باشند.

به نوشته سی‌ان‌ان، پرینس، برادر « بتسی دوواس » وزیر آموزش کابینه آمریکاست.

سی‌ان‌ان نوشت: پرینس این توصیه را در گزارشی با « استیو بنن » مدیر وقت تارنمای راستگرای « بریتبارت » در میان گذاشت و بنن نیز آن را برای « کوری لواندووسکی » مدیر وقت ستاد انتخاباتی ترامپ فرستاد.
معلوم نیست که این پیام به دست ترامپ رسید یا نه اما علاقه پرینس به سیاست خارجی موجب شد که « مایکل فلین » مشاور امنیت ملی وقت ترامپ و « دان » یکی از پسران رئیس جمهوری آمریکا به نظرات او توجه کنند.

به نوشته این رسانه، پرینس، زنده ماندن ژنرال ایرانی را موجب سرافکندگی آمریکا دانسته بود.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه (۱۳ دی) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، با شلیک موشک از پهپادهای پنتاگون(وزارت دفاع) به خودروی آنها به شهادت رسیدند.

شرکت بلک واتر در سپتامبر(شهریور-مهر) ۱۹۹۷ میلادی ذیل پرچمی منقش به پنجه جانوری وحشی، توسط اریک پرینس از فارغ‌التحصیلان آکادمی نیروی دریایی آمریکا و افسر پیشین یگان ویژه نیروی دریایی این کشور در کارولینای شمالی راه‌اندازی شد و دفتر مرکزی آن در شهر « مک ‌لین » ایالت ویرجینیا قرار دارد.

پس از حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر، آمریکا و ائتلاف جهانی با رهبری واشنگتن با توجیه نابودی القاعده به افغانستان هجوم برده و زمینه مناسبی برای فعالیت بلاک واتر پدید آمد. نقش و همراهی فعال نیروهای بلاک واتر در عراق پس از اشغال نظامی این کشور توسط آمریکایی‌ها شهرتی جهانی یافت.

به تائید منابع خبری، شرکت بلاک واتر در دوران اشغال عراق، حدود ۱۹۵ عملیات تروریستی را اجرا کرد اما فجیع‌ترین آن به ۱۶ سپتامبر(۲۶ شهریور) سال ۲۰۰۷ میلادی باز می‌گردد که در جریان آن مزدوران این شرکت با شلیک مستقیم به مردم غیرنظامی مرگ ۱۷ شهروند عراقی را رقم زدند.