۰ نفر

انباشت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت

۱۷ دی ۱۳۹۸، ۹:۳۵
کد خبر: 407744
انباشت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز سه شنبه ( ۱۷ دی ماه ) تا فردا تا چهارشنبه در بیشتر مناطق جوی آرام خواهیم داشت که موجب انباشت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت می‌شود اما از بعدازظهر چهارشنبه سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فریبا گودرزی افزود: با ورود سامانه بارشی از غرب ابتدا استان های واقع در شمال غرب، غرب و برخی مناطق جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی و اواخر وقت دامنه‌های البرز بارندگی رخ می‌دهد که بارش برف و باران همراه با وزش بادهای شدید موقتی خواهد بود، در مناطق جنوبی نیز رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد.

وی اظهار داشت: چهارشنبه شدت بارش در استان های لرستان، غرب چهال محال و بختیاری، برخی مناطق کرمانشاه و جنوب غرب کردستان خواهد بود که احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها در این مناطق وجود دارد.

گودرزی ادامه داد: پنجشنبه علاوه بر اینکه نیمه غربی کشور بارندگی خواهد داشت، بارش ها به تدریج به سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از جنوب کشور و به صورت پراکنده تر در شمال شرق کشور رخ خواهد داد، ضمن اینکه پنجشنبه ریزش هوای سرد را از عرض‌های بالاتر بر روی سواحل دریای خزر خواهیم داشت و هوا در این مناطق سردتر می‌شود، این بارش‌ها تا سه شنبه هفته آینده ادامه دارد.

غبار محلی در هوای تهران  

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: آسمان تهران امروز صاف و همراه با غبار محلی خواهد بود، فردا نیز غبار محلی دارد اما از اوایل وقت روز چهارشنبه بارش های پراکنده در تهران آغاز می شود و پنجشنبه نیز بارش برف و باران به شکل پراکنده رخ خواهد داد. کمینه دمای  امروز صبح پایتخت ۱ درجه زیر صفر بود و بیشینه دمای امروز تهران به ۱۰ درجه بالای صفر می‌رسد.

گودرزی گفت: شهرکرد با دمای ۱۰ درجه زیر صفر و بندرعباس ۲۴ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.