۰ نفر

استقبال پرشور از حاج قاسم در فرودگاه کرمان

۱۷ دی ۱۳۹۸، ۶:۳۷
کد خبر: 407721
استقبال پرشور از حاج قاسم در فرودگاه کرمان

پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پس از خروج از هواپیما در میان استقبال پرشور حاضران در فرودگاه کرمان مشایعت شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، پیکر مطهر شهیدان سردار سپهبد قاسم سلیمانی و سردار حسین پورجعفری همرزمش پس از تشییع در عراق و شهرهای اهواز، مشهد، تهران و قم، بامداد سه شنبه از طریق فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی وارد زادگاهش استان کرمان شد.

پس از خروج خانواده شهید سلیمانی و انتقال پیکر شهدا، جمعیت حاضر  در محوطه فرودگاه کرمان پیکرها به ویژه تابوت حامل سردار سلیمانی را در آغوش گرفتند و ابراز احساسات آنان به گونه ای بود که حرکت آن به سمت خودرو مخصوص با کندی مواجه شد.

این درحالی بود که برخی از مردم در خیابان های منتهی به فرودگاه همچنان ساعتها چشم انتظار آمدن سردار دلها بودند.

پیکر مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی روز  شنبه هفته جاری به ترتیب در حرمین کاظمین (ع)، بغداد، کربلای معلی و نجف اشرف در جوار حرم امیرالمومنین (ع) تشییع شد و روز یکشنبه نیز پس از ورود به کشور، ابتدا در اهواز و سپس در مشهد مقدس و در آستان قدس رضوی با حضور با شکوه مردم قدرشناس تشییع شد.

پیکر  پاک شهیدان جبهه مقاومت ‌صبح  روز(دوشنبه) پس از اقامه نماز توسط حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران، به سمت میدان آزادی تشییع شد.

پس از تشییع و تکریم پیکر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی توسط مردم شهید پرور تهران، پیکر این سردار مقاومت جهت وداع به قم منتقل و بامداد سه شنبه  به منظور تدفین به کرمان انتقال یافت.

همزمان با ورود پیکر پاک سپهبد شهید سلیمانی به کرمان اهالی دیار کریمان به صورت خود جوش به عزاداری پرداختند.

شهید حسین پورجعفری ، از همرزمان مجاهد کبیر، سردار سرافراز اسلام، حاج قاسم سلیمانی بود که همراه ایشان در جنایت وحشیانه نیروهای آمریکایی در بغداد به شهادت رسید.