۰ نفر

رهبر انقلاب در کدام فرازهای نماز بر پیکر سردار سلیمانی اشک ریختند؟

۱۶ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۳۲
کد خبر: 407607
رهبر انقلاب در کدام فرازهای نماز بر پیکر سردار سلیمانی اشک ریختند؟

رهبر معظم انقلاب با حضور بر پیکر سپهبد سلیمانی و سایر شهدا به اقامه نماز پرداختند؛ نمازی که نسبت به دفعات قبل متفاوت بود و بغض و گریه ایشان در فراق این سردار رشید اسلام را به‌همراه داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (۱۶ دی) در مراسم تشییع پیکر سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران، ابومهدی المهندس معاون حشد شعبی عراق و سایر شهدای حادثه تروریستی نیروهای آمریکایی در عراق حضور یافتند و نماز را بر پیکر پاک این سرداران اقامه کردند.

رهبر انقلاب در فرازهایی از نماز مکث کردند و گریستند که اندوه و گریه جمعیت مردم را به دنبال داشت.

در ذیل، فرازهایی از نماز که آیت‌الله خامنه‌ای در فراق حاج قاسم اشک ریختند را می‌خوانید:

 فراز اول:  اللهم إن هولاء المسجون قدامنا عبادک و ابن عبادک و ابن امائک نزلوا بک

معنی: خداوندا این کفن‌شدگان که در پیش پای ما قرار دارند، بندگان تو اند و فرزند بندگان تو و فرزند کنیزان تو. نزد تو فرود آمده و تو بهترین کسی هستی که نزد او فرود می‌آیند.

 فراز بعدی: اللهم انا لا نعلم منهم الا خیرا

معنی: خداوندا من جز نیکی از آنها به‌یاد ندارم...

 فراز سوم: اللهُم اِنک توفیتهُم مُتلطخین بِدمائهم فِی سَبیل رضاک مُستشَهدین بَینَ ایدیهِم مُخلصین فِی ذلک لوَجهکَ الکَریم

معنی: خداوندا تو در حالی آنها را قبض روح کردی که در راه رضایت تو در خون خود غلتیده بودند و در برابر تو به شهادت رسیده و برای تو، ای پروردگار کریم، در این راه با اخلاص بودند.

 فراز چهارم: اللهم ارفع درجاتهم و احشرهم مع محمد و آله الطاهرین و الحقنا بهم و ارزقنا الشهادة فی سبیلک یا مولای

معنی: خداوندا بر درجات ایشان بیفزا و آنها را با محمد و آل محمد محشور کن و ما را به آنها ملحق فرما. خداوندا روزی ما را شهادت در راهت قرار بده...

 فراز پنجم: الحَمدُ اللهِ الذی اکرم المُستشهدینَ فی سَبیله. اَلحمدُ لله الذی رزقنا الشهادة فی سَبیله. اَلحمدُ للهِ الذی رزقنا الجَهاد فی سَبیلِ الاِسلام

معنی: سپاس خداوندی را که شهیدان در راهش را کرامت نهاد؛ سپاس خداوندی را که شهادت در راهش را روزی ما گرداند و سپاس خداوندی را که جهاد در راه اسلام را روزی ما کرد.