۰ نفر

افزایش تدریجی آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی

۱۵ دی ۱۳۹۸، ۸:۵۰
کد خبر: 407209
افزایش تدریجی آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی

کارشناس هواشناسی گفت: روز سه شنبه این هفته جوی پایدار بر روی کشور خواهیم داشت که این موضوع سبب افزایش تدریجی میزان غلظت آلایندگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کبری رفیعی اظهار داشت: امروز فعالیت سامانه بارشی در شرق کشور خواهد بود و از میزان شدت بارش‌ها در مناطق غربی کشور کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین امروز در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، جنوب و سواحل دریای خزر به شکل پراکنده ادامه بارش‌ها را خواهیم داشت. بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف خواهد بود. این وضعیت در مناطق جنوبی کشور نیز به شکل رگبار و رعد و برق خواهد بود و در مناطق مستعد هم بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: امروز (یکشنبه) در مناطق شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از جنوب کشور وزش باد شدید را خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: فردا (دوشنبه) بارش باران در شمال شرق و جنوب شرق به شکل پراکنده ادامه پیدا می‌کند و از اواخر وقت فردا این سامانه از کشور خارج می‌شود.

ورود سامانه بارشی جدید از بعدازظهر چهارشنبه

رفیعی ادامه داد: بعدازظهر چهارشنبه سامانه جدید بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و بارش پراکنده باران و برف را برای این مناطق پیش بینی می‌کنیم. روز پنجشنبه ب گستره مناطق تحت تاثیر این سامانه افزوده می‌شود.

کارشناس هواشناسی گفت: از امروز بعدازظهر تا روز سه شنبه مناطق مرکزی و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

وزش باد در تهران

وی ادامه داد: تهران احتمالا امروز بارش پراکنده را خواهد داشت و در بعدازظهر امروز ( یکشنبه) هم وزش باد پیش بینی می‌شود. حداکثر دما در تهران پیش بینی می‌شود ۶ درجه بالای صفر برسد که نسبت به دیروز ۲ درجه کاهش خواهدداشت.

این کارشناس هواشناسی افزود: حداقل دما امروز تهران به ۲ درجه بالای صفر رسید و پیش بینی شده فردا صبح به یک درجه زیر صفر برسد.

رفیعی ادامه داد: سردترین مرکز استان ارومیه با دمای حداقل شش درجه زیر صفر بود و زنجان و شهرکرد چهار درجه زیر صفر و ایلام و اردبیل و تبریز هم دمای ۲ درجه زیر صفر را تجربه کردند در حالیکه دیروز گرم ترین مرکز استان اهواز با دمای حداکثر ۲۷ درجه بالای صفر بود.