۰ نفر

زلزله ۵.۸ ریشتری تربت‌حیدریه را لرزاند

۱۲ دی ۱۳۹۸، ۹:۴۹
کد خبر: 406554
زلزله ۵.۸ ریشتری تربت‌حیدریه را لرزاند

زمین لرزه مقارن ساعت هشت و ۲ دقیقه صبح پنجشنبه شهرستان تربت‌حیدریه در استان خراسان رضوی را لرزاند.

به گزارش اقتصادآنلاین، شدت این زلزله ۵،۸ ریشتر و مرکز وقوع آن سنگان خواف در خراسان رضوی و در عمق هشت کیلومتری گزارش شده است.

هنوز از جزئیات و خسارات احتمالی آن گزارشی نرسیده است.

گروه‌های امدادی به منطقه سنگان اعزام شدند/ تا این لحظه هیچ‌گونه خسارت جانی گزارش نشده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: به دلیل سکونت عشایر در منطقه زلزله زده سنگان، خسارت‌هایی به فضاهای نگه‌داری دام‌ها وارد شده است.

حجت‌علی شایانفر در مشهد اظهار کرد: ساعت 7 و 59 دقیقه صبح امروز زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.8 ریشتر در منطقه شهرستان خواف خراسان رضوی رخ داد.

مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه عمق این زلزله 8 کیلومتر بود، افزود: در اکثر شهرستان‌های اطراف نیز احساس شد و به محض وقوع اکیپ‌های ارزیاب هلال احمر در شهرستان خواف و تمام شهرستان‌های اطراف اعزام شدند.

وی از کمک پاسگاه‌های انتظامی دهیاری‌ها و بخشداری‌ها برای بررسی بهتر و دقیق‌تر منطقه خبر داد و گفت: الان ستاد مدیریت بحران نیز در شهرستان خواف تشکیل شده و تا این لحظه گزارشی دال بر خسارات جانی نرسیده اما ارزیابی‌های محلی همچنان ادامه دارد چرا که‌منطقه، منطقه بزرگی است و شعاع زمین لرزه نیز به وسعت چندین شهرستان بوده است.

شایانفر اظهار کرد: امیدواریم حداکثر تا یکی دو ساعت دیگر بتوانیم گزارش تکمیلی را به رسانه‌ها اعلام کنیم و همچنان تلفات جانی صفر باشد.

مدیر کل بحران استانداری خراسان رضوی افزود: به دلیل سکونت عشایر در این منطقه خسارت‌هایی به فضاهای نگهداری دام وارد شده است که میزان این خسارت نیز در گزارش تکمیلی اعلام می‌شود.

گفتنی است؛ مرکز کنترل و‌هماهنگی عملیات هلال اهمر خراسان رضوی هم از اعزام پنج تیم عملیاتی از شهرستان‌های خواف و تربت‌جام برای بررسی بیشتر منطقه زلزله زده خبر داد.