۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کشف سیستمی که گرمای خورشید را ذخیره می‌کند

۱۱ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۵۷
کد خبر: 406314
کشف سیستمی که گرمای خورشید را ذخیره می‌کند

دانشمندان سوئدی به تازگی سیستمی را کشف کردند که قادر به گرفتن، ذخیره کردن و آزادسازی انرژی خورشیدی در زمان مورد نیاز است.

اقتصادآنلاین مهسا نجاتی؛ برای چندین دهه متوالی، همواره دانشمندان به دنبال یافتن راهی مقرون به صرفه و موثر برای گرفتن، ذخیره کردن و آزادسازی انرژی خورشیدی بوده‌اند.

به تازگی دانشمندان سوئدی اذعان داشتند راه حلی را یافته‌اند که اجازه می‌دهد اشعه‌های خورشید در محدوده زمان نیاز مصرف‌کننده، از گرمایش خانه گرفته تا وسایل نقلیه، مورد استفاده قرار بگیرند.

گفتنی است که دانشمندان دانشگاه فناوری چالمرز در گوتنبرگ به تازگی کشف کردند که چگونه می‌توان انرژی را مهار و ذخیره کرده و در زمان نیاز، حتی چندین دهه بعد آزاد شده و مصرف شود.

قابل ذکر است که این نوآوری شامل مولکولی تشکیل شده از کربن، هیدروژن و ازت که انرژی را به دام می‌اندازد، یک سیستم ذخیره‌سازی مطمئن که عملکردی بسیار بهتر از باتری‌ای سنتی دارد و یک روکش ورقه‌ای ذخیره انرژی که می‌تواند بر روی پنجره‌ها و منسوجات اعمال شود، است.

این پیشرفت قابل توجه در جامعه علمی بسیار مورد تحسین قرار گرفته است.

سرپرست این تیم، Moth-Poulsen، قصد دارد برای ارتقا و انتشار این فناوری، شرکتی را احداث کند و در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران است.