۰ نفر

همه حاشیه‌های مهران مدیری +عکس

۸ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۵۵
کد خبر: 405516
همه حاشیه‌های مهران مدیری +عکس

او یک کمدین است. یک شومن. با شم اقتصادی قوی و ذائقه خوب نمایشی. اما آن‌چنان محبوب که همیشه در معرض سخت‌ترین تندبادهای سیاسی قرار می‌گیرد. جایی می‌ایستد بی‌آنکه شاید خودش بخواهد در معرض انواع و اقسام برداشت‌ها و سوءبرداشت‌ها.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از هفت صبح، مرد محبوب و خجول تلویزیون ما که حالا ۲۶سال است آن بالای بالا حضور دارد و همیشه در معرض سوءتفاهم قرار دارد. او آن‌چنان ظرفیتی در افکار عمومی ‌برای خود تهیه دیده که همیشه مورد طمع جناح‌های سیاسی بوده و از سوی دیگر همیشه توقعات و انتظاراتی درمورد او مطرح می‌شده که شاید خودش هم با آنها راحت نبوده است.

او آن مرد سیاس تصورات ما نیست. او دوست ندارد به این فکر کند که کجا ایستاده است و این‌که مردم کجا هستند؛ ‌مردم واقعی و یا مردم مجازی. او انگار مدام می‌خواهد شبح این توقعات سیاسی و فرهنگی را از خود دور کند. بازیگر درجه‌ یکی است که واقعا به بیلیارد و استیک و مار خانگی‌اش دلبسته است.

مهران مدیری

او چارلی چاپلین و وودی آلن نیست. نخواهید از او یک روشنفکر نهان‌روش بسازید. خودش هم این‌گونه دوست ندارد. او یک کمدین است، ‌یک شومن و گاه خواننده‌ای که به‌وضوح از صدای دودانگ خود لذت می‌برد و با بازخوانی ترانه‌های قدیمی ‌روی نوستالژی سطح پایین شنوندگان خود سرمایه‌گذاری می‌کند. از تهران تا تورنتو.

او در شب یلدا به تلویزیون آمد. به شبکه نسیم و ۹۰دقیقه برنامه اجرا کرد و سپس رفت دنبال زندگی و تفریحات خودش. اما طوفانی پشت سرش به‌پا کرد. فردای روز برنامه‌اش، روزنامه اصولگرای فرهیختگان که مشخص بود برنامه شب قبل او را ندیده‌اند چراکه زمان پخش برنامه با زمان ارسال روزنامه به چاپخانه منافات داشت، به افشای درآمد میلیاردی این برنامه و مهران مدیری پرداختند و روی قرارداد مدیری با معاونت سیما تاکید داشتند.

جناح های سیاسی و حاشیه های مهران مدیری

درواقع رقابت‌های درون‌سازمانی صداوسیما موجب شد تا برخی رسانه‌های اصولگرا ترجیح بدهند برای ترمیم دورنمای مورد نظرشان به طرفداری رشیدپور شبکه ۳ بپردازند و مدیری شبکه نسیم را در محاق قرار دهند و یا این‌گونه مورد انتقاد قرار دهند. اما از آن‌سو طرفداران دولت هم از او عصبانی بودند. به خاطر طعنه‌هایی که به دولت روحانی زده بود.

سازندگی روز سوم دی‌ماه مدیری را عکس یک خود کرد و به ترسیم این دیدگاه پرداخت که درآمد میلیاردی مدیری و گروه دورهمی ‌به خاطر طعنه‌هایی است که روی آنتن زنده به دولت روحانی وارد کرده است. به این ترتیب مدیری طی دوروز از دو روزنامه چپ و راست ضرباتی را نوش جان کرد.

در فضای مجازی هم وضع از این بهتر نبود. طرفداران دولت به انتقاد از مدیری پرداختند و فرضیه عقد قرارداد کلان تلویزیون با او به‌خاطر انتقاد از دولت را دوباره پیش کشیدند. فرید مدرسی در توئیتی نوشت که برای این هنرمند سفارشی آینده خوبی پیش‌بینی نمی‌شود.

این ماجرا همزمان شد با انتشار ناگهانی عکس‌هایی از مدیری در یک شهر اروپایی– احتمالا پاریس– به‌همراه خانمی ‌متجدد(!)

این‌بار اصولگرایان که متوجه شده بودند چقدر در انتقاد از مدیری عجله کرده بودند و رقابت‌های درون سازمانی صداو سیما حواسشان را پرت کرده بود، به وسط میدان آمدند و شروع کردند به طرح این مسئله که افشای عکس‌های خصوصی مدیری ناشی از انتقادات او از دولت بوده است و بدین‌وسیله مدیری را قربانی یک توطئه ناجوانمردانه قلمداد کردند.

بلافاصله در ضدحمله‌ای سازمان‌یافته این مسئله مطرح شد که افشای عکس‌های خصوصی برای منتقدان دولت کار زشتی است یا برای همه آدم‌ها. در این میان ماجراهای مربوط به ستاره اسکندری و نگار جواهریان هم مطرح شد…این سربسته اتفاقات عجیبی بود که دیروز در مورد مهران مدیری پیش آمد. مردی که گویی می‌خواهد گوش خود را به این هیاهوها ببندد و چشمانش را بگیرد و به همه بگوید من یک کمدین هستم. یک آوازه‌خوان. یک شومن. دست از سرم بردارید.