۰ نفر

خشونت خانگی در انگلیس ۱۵برابر تروریسم قربانی می‌گیرد

۷ دی ۱۳۹۸، ۱۸:۳۹
کد خبر: 405328
خشونت خانگی در انگلیس ۱۵برابر تروریسم قربانی می‌گیرد

آمارهای رسمی که یک روزنامه انگلیسی گزارش داده نشان می‌دهد خشونت خانگی در بریتانیا ۱۵برابر تروریسم قربانی می‌گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یک روزنامه انگلیسی امروز شنبه گزارش داده خشونت خانگی ۱۵ برابر حملات تروریستی در بریتانیا قربانی گرفته است. 

طبق گزارش روزنامه «گاردین»، فعالان مبارزه با خشونت خانگی این اظهارنظر را بر اساس آمارهای به دست آمده توسط منابع رسمی مطرح کرده و خواستار افزایش منابع مالی برای از بین بردن این مشکل شده‌اند. 

مطابق این آمارها بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ در انگلستان و ولز ۱۸۷۰ نفر قربانی قتل‌های خانگی شده‌اند؛ در همین بازه، ۱۲۶ نفر قربانی حملات تروریستی شده‌اند. 

اکثر قربانیان خشونت خانگی را زنان تشکیل می‌دهند. نزدیک به ۴۰۰ نفر از قربانیان خشونت‌های خانوادگی خودشان به زندگی‌شان پایان داده‌اند. 

«لیز ساویل رابرتز»، از فعالان این حوزه می‌گوید: «بودجه لازم برای پیشگیری از خشونت خانگی و شناسایی خشونت‌های خانگی باید افزایش چشمگیری پیدا کند.»

وی اضافه کرد: «شوکه‌کننده و شرم‌آور است که از سال ۲۰۰۰ بالغ بر ۶۰۰۰ نفر که عمده آنها زن هستند پس از تجربه سوءرفتار در خانه به قتل رسیده یا به زندگی‌شان پایان داده‌اند.»

پلیس بریتانیا تا کنون رقم هزینه‌کرد خود برای مقابله با خشونت خانگی را اعلام نکرده است، اما فعالان این حوزه می‌گوید منابع مالی اختصاص‌یافته برای مقابله با این معضل در سال‌های گذشته کاهش یافته است. 

بودجه سالانه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بریتانیا که وظیفه مبارزه با حملات تروریستی را به عهده دارند سالانه ۲.۶ میلیارد پوند است. 

ساویل رابرتز گفت: «بودجه مربوط به مبارزه با تروریسم تقویت شده، در حالی پول مربوط به خدمات حمایت از زنان و بودجه پلیس کاهش یافته است.»

وی اضافه کرد: «افرادی که توسط شریکانشان کشته شده‌اند ۱۵ برابر کسانی است که به واسطه تروریسم جانشان را از دست داده‌اند.»