۰ نفر

باران پس از آلودگی هوا اسیدی است؟

۴ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۱۲
کد خبر: 404667
باران پس از آلودگی هوا اسیدی است؟

تهران درحالی یک هفته آلوده را پشت سر گذاشته که قرار است از فردا (۵ دی ماه) وزش باد و بارش خفیف باران را تجربه کند اما شاید دغدغه بسیاری از پایتخت‌نشینان تبعات احتمالی این باران باشد. به گفته یک کارشناس هواشناسی ممکن است در دقایق ابتدایی بارش میزان آلاینده‌هایی که با بخار آب ترکیب شده‌اند، زیاد باشد اما با توجه به همراهی وزش باد با باران آلاینده‌ها از سطح زمین دور می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، احد وظیفه گفت: جو هیچ‌گاه عاری از آلاینده‌هایی مانند «ناکس و ساکس‌» نیست و این آلاینده‌ها به هر حال با بخار آب ترکیب می‌شوند. به‌طور کلی در کره زمین نیز میزان آلاینده‌های هوا افزایش پیدا کرده و در نتیجه میزان باران‌های اسیدی بیشتر شده است. ممکن است در دقایق ابتدایی بارش میزان آلاینده‌هایی که با بخار آب ترکیب شده‌اند، زیاد باشد اما باید در نظر داشت که بارش باران معمولا با وزش باد همراه است و باد می‌تواند آلاینده‌ها را دور کند.

وی افزود: شب گذشته جریانات شمالی کم فشار به سواحل شمال کشور کشیده شد و در پی آن وزش باد در سطوح زیرین جو داشتیم بنابراین وزش باد سبب بهبود کیفیت هوا در برخی مناطق تهران شد.

مدیرکل سابق پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه فردا (۵ دی) وزش باد در تهران و پراکندگی آلاینده‌ها دور از انتظار نیست، گفت: به دنبال ورود سامانه بارشی به کشور بارش ضعیفی را در تهران شاهد خواهیم بود. طی هفته آینده نیز شدت آلاینده‌ها به مراتب کمتر خواهد شد.