۰ نفر

آلودگی هوا ‌‌2 هزار و 426 نفر را روانه اورژانس کرد

۳ دی ۱۳۹۸، ۶:۲۰
کد خبر: 404260
آلودگی هوا ‌‌2 هزار و 426 نفر را روانه اورژانس کرد

آلودگی هوای تهران در اولین روز زمستان 2 هزار و 426 نفر را روانه بیمارستان کرد. تهرانی‌هایی که این روزها هوای آلوده را تحمل می‌کنند سالی 20 هزار تن ذرات معلق وارد ریه‌های‌شان می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، بر اساس اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛ نتایج پژوهش‌های مرتبط با آلودگی هوا نشان می‌دهد؛ هوایی که ما تنفس می‌کنیم دارای سطح فزاینده و غیر قابل باوری از منوکسید کربن است به‌گونه‌ای که هر ساله 20 هزار تن ذرات معلق در ریه تهرانی‌ها وارد می‌شود که 12 هزار تن مربوط به خودروهای سبک سواری و 2000 تن مربوط به موتورسوارها است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مراجعه 8 هزار و 296 بیمار قلبی و تنفسی از روز 27 آذر ماه تا یک دی ماه به مراکز اورژانس بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: بیش از نیمی از مراجعین به اورژانس مربوط به استان تهران بوده است. همچنین از این تعداد 1897 نفر بیمار تنفسی به‌دلیل آلودگی هوا به اورژانس مراجعه کردند و مابقی بیماران نیز مشکل قلبی داشته‌اند.

به‌گفته مجتبی خالدی، آمار مراجعه 8 هزار و 296 بیمار قلبی و تنفسی به اورژانس بیمارستان‌ها از تاریخ 27 آذر تا یک دی ماه مربوط به استان‌های البرز، تهران، مرکزی، قم، آذربایجان غربی و شرقی و اصفهان بوده است. استان تهران با 4 هزار و 691 مراجعه در صدر آمار قرار دارد.

او افزود: در 58 نقطه سطح شهر تهران اورژانس پیش بیمارستانی را در میادین مستقر کرده‌ایم تا در مواقع نیاز اقدام به اکسیژن درمانی کنند. با این حال توصیه می‌کنیم؛ گروه‌های حساس یعنی زنان باردار، کودکان و سالمندان و نیز بیماران قلبی و تنفسی که نفس‌‌کشیدن در هوای این روزهای تهران می‌تواند برایشان خطرات بیشتری نسبت به سایر افراد جامعه داشته باشد از تردد در هوای آلوده پرهیز کنند. او گفت: وزارت بهداشت به کارخانه‌های آلاینده در مناطق شهری تذکر داده و از صاحبان این صنایع درخواست کرده در مواقعی که شاخص آلودگی هوا افزایش می‌یابد این مراکز را تعطیل کنند. خالدی درباره تعداد آمار مراجعه‌کنندگان در استان‌های درگیر با آلودگی هوا افزود: در استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، آذربایجان شرقی، البرز و مرکزی به ترتیب ۳۷۵، ۳۱۷، ۲۲۷، ۱۲۹ و ۷۱ نفر به بخش اورژانس مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند. او در پاسخ به اینکه آیا کاهش شاخص آلودگی هوا نسبت به سال‌های گذشته در کاهش آمار مراجعه بیماران تأثیر داشته است، اظهار کرد: این نوع مقایسه درست نیست مقایسه باید بر اساس «روز» گفته شود یعنی ممکن است یک دی ماه سال گذشته در مقایسه با یک دی ماه امسال آلوده نبوده باشد یعنی نمی‌توان روزی که آلوده نیست را با روزی که آلوده هست مقایسه کرد. او درباره اینکه تعداد مراجعه به اورژانس بیمارستانی در کدام مناطق تهران بیشتر بوده است، عنوان کرد: مناطق مرکزی تهران از جمله دانشگاه علم و صنعت، محدوده پارک شهر و پارک لاله بیشترین تعداد مراجعه به اورژانس تهران را در مواقع آلودگی هوا داشته‌اند.‌‌