۰ نفر

سورپرایز آقای مجری +عکس

۲ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۰۳
کد خبر: 404122
سورپرایز آقای مجری +عکس

مراسم پایانی بیست‌ودومین دوره جشنواره بین‌المللی «قصه‌گویی» پس از چهار روز رقابت قصه‌گویان و اجرای چندین قصه از ایران و چند کشور جهان عصر شنبه (۳۰ آذر ۱۳۹۸) در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان برگزار شد. مهدی سلوکی هنگام شروع اجرای برنامه با ابراز نگرانی از آلودگی این روزهای هوای تهران و تأثیر سوء آن بر مردم و فردای کودکان، حاضران به‌ویژه کودکان را به دعا برای فردایی با آسمانی پاک و هوایی زلال دعوت کرد تا همگی آمین بگویند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهروند، سروش صحت، دبیر هنری جشنواره، در صحبتی کوتاه درباره این جشنواره گفت: «خوشحالم این جشنواره باشکوه‌تر از قبل برگزار شد و در این دوره شاهد افزایش قابل توجه شرکت‌کنندگان علاقه‌مند نسبت به دوره گذشته بودیم که این نکته نشان از تأثیرگذاری این رویداد دارد.»

محمدرضا زمردیان، رئیس بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی «قصه‌گویی» و معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نیز در سخنانی گفت: «قطار جشنواره بیست‌ودوم امسال با انتشار فراخوان از خرداد آغاز به حرکت کرد و پس از عبور از ١١٠٠ مرکز کانون پرورش فکری در سراسر کشور و برگزاری جشن‌های قصه‌گویی، به ۳۱ جشنواره استانی رسید و با عبور از پنج جشنواره منطقه‌ای در آستانه شب یلدا به تهران رسید. مسافران این قطار نزدیک به ۱۷هزار قصه‌گو بودند که برای مخاطبان‌شان قصه گفتند و آنها را وارد دنیای قصه‌ها ‌کردند.

در ادامه جوایز بخش «بین‌الملل» با حضور گیتی خامنه، اصغر همت و عباس جهانگیریان اهدا شد.

ساره قصیر با قصه «جوجه» جایزه اول در بخش قصه‌گویی بین‌الملل را به‌ طور مشترک با مهدی محمدیان با قصه «در بهای آزادی» از تهران دریافت کرد.مرضیه برومند دیگر میهمان ویژه مراسم بود که با همراهی موسیقی برنامه «خونه مادربزرگه» وارد صحنه شد.

هنگام صحبت‌های برومند، صدای صداپیشگان مجموعه پرمخاطب «کلاه‌قرمزی» ازجمله احسان کرمی و کاظم سیاحی در قالب صدای عروسک‌های «عزیزم ببخشید» و «جیگر» با او هم‌ صحبت شدند.

سپس با پخش موسیقی فیلم «کلاه‌قرمزی»، ایرج طهماسب روی صحنه آمد و رضا بابک، احسان کرمی، کاظم سیاحی و عروسک‌های نمایش جشنواره روی صحنه لوح تقدیر او را اهدا کردند.

ایرج طهماسب در صحبت‌هایی کوتاه گفت: «خجالت می‌کشم که روی صحنه می‌ایستم و شما تشویقم می‌کنید و از این بابت بسیار ممنونم.» در ادامه مراسم جوایز قصه‌گویی پدربزرگ و مادربزرگ به نفرات برتر اهدا شد. حضور پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها از سراسر کشور توجه مخاطبان و تشویق‌شان را در مراسم به دنبال داشت.