۰ نفر

ادامه غلظت آلایندگی در کلانشهرها

۱ دی ۱۳۹۸، ۸:۳۰
کد خبر: 403702
ادامه غلظت آلایندگی در کلانشهرها

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تا سه روز آینده جوی آرام و پایدار در کشور پیش‌بینی می‌شود که در شهرهای صنعتی موجب ادامه روند افزایش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد. بنابراین سالمندان، کودکان، بیماران قلبی و تنفسی مراقب باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، امین حسین نقشینه افزود: فردا به علت وزش باد موقتی به طور نسبی از غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی  و پرجمعیت نیمه شمالی کشور مانند تهران، اراک و قم کاسته می‌شود و سه شنبه و چهارشنبه با جنوبی شدن جریانات بر  روی سواحل شمالی شاهد افزایش سه تا پنج درجه‌ای دما در نیمه غربی دریای خزر خواهیم بود. همچنین در اردبیل وزش باد نسبتا شدید جنوبی موجب افزایش دما خواهد شد که امروز نسبت به روز گذشته ۱۰ درجه گرمتر شده است.

وی اظهار داشت: چهارشنبه با ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب ابتدا در زاگرس مرکز در غرب و شمال غرب بارش‌های پراکنده آغاز می‌شود و چهارشنبه هنوز هم افزایش غلظت آلاینده های جوی را در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور خواهیم داشت.

نقشینه ادامه داد: پنجشنبه این سامانه برای مناطقی از جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز و قزوین کشیده می‌شود و در تهران نیز پنج شنبه شاهد بارش پراکنده و جمعه برف و باران خواهیم بود. شدت بارش‌ها در استان‌های لرستان، کرمانشاه، نیمه غربی کردستان و جنوب آذربایجان غربی خواهد بود. در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

وی گفت: جمعه تداوم فعالیت این سامانه در نیمه غربی، مرکز و  دامنه‌های جنوبی البرز خواهد بود که بارش‌ها در این مناطق به صورت پراکنده پیش بینی شده است. جمعه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر برای سواحل شمالی کاهش دما و بارش باران دور از انتظار نیست.

تهران همچنان آلوده

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: تهران نیز در چهار روز آینده غبار آلود همراه با غبار محلی خواهد بود و بر غلظت آلاینده‌ها افزوده می‌شود، روز پنجشنبه نیمه ابری، افزایش ابر و احتمال باران وجود دارد اما جمعه بارانی است. کمینه دمای امروز صبح مهرآباد ۳ درجه بالای صفر و شمیرانات ۱ درجه بالای صفر بود که بیشینه دمای آن به ترتیب ۱۲ و ۱۱ درجه بالای صفر می‌شود.

نقشینه گفت: همدان و شهرکرد با دمای ۱۰ درجه زیر صفر و بندرعباس ۲۵ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.