۰ نفر

زنان چادری، مرد از آب درآمدند!

۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۳:۰۱
کد خبر: 402717
زنان چادری، مرد از آب درآمدند!

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از کشف علمی و دستگیری کلاهبردار ۲۸۰میلیون تومانی ساعت بدلی طلا توسط پلیس ملایر خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ پاسدار محمدباقر سلگی سه شنبه ۲۶ آذرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به دنبال دریافت شکایتی از یکی از شهروندان مبنی بر اینکه جلوی عابر بانکی با شیوه و شگرد فروش ساعت طلا با ترفندهای خاص و صحنه سازی از سوی دو نفر اعضای یک باند بدل انداز، وی اقدام به خریداری این ساعت به مبلغ ۲۸۰ میلیون تومان کرده، بلافاصله هر دو نفر کلاهبردار با دریافت سکه طلا به عنوان مبلغ این کالای نامعلوم از نظر اصالت از محل متواری می شوند و نامبرده پس از مدتی متوجه می شود که ساعت از جنس طلا نبوده و کاملاً قلابی است.

وی ادامه داد: بلافاصله اکیپی از مأموران زبده پلیس آگاهی نسبت به بررسی های اولیه و تخصصی اقدام که در ادامه با بررسی مدارک و مستندات مستدل و موجود و به کارگیری شگردهای پلیسی موفق به شناسایی هویت و مکان متهمان شدند.

سلگی بیان کرد: با انجام کار اطلاعاتی سرانجام هر دو نفر کلاهبردار مورد نظر در یکی از شهرهای شرق کشور در مخفیگاهشان شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و با تشکیل پرونده هر دو نفر فرد کلاهبردار و بدل انداز به مراجع قضایی معرفی و تحویل شدند.

وی با شناسایی و دستگیری سارقان سیم برق با پوشش چادر زنانه توسط پلیس ملایر، گفت: به دنبال وقوع یک فقره سرقت سیم برق در یکی از روستاهای همجوار شهر ملایر، مأموران کلانتری ۱۲ با اعزام گشت های هدفمند به مناطق از پیش تعیین شده به یک دستگاه موتورسیکلت با یک نفر راکب و یک نفر سرنشین مواجه شدند که سرنشین دارای پوشش چادر زنانه بود.

این مقام مسئول افزود: با توجه به تلاش راکب موتورسیکلت برای متواری شدن و لزوم بررسی دقیق تر آن توسط مأموران گشت مراتب ضمن هماهنگی با دستگاه قضایی این موضوع تحت اقدام مأموران این کلانتری قرار گرفت که در همین حین قسمتی از چادر سرنشین موتورسیکلت داخل پره های چرخ عقب موتور رفته و بناچار این وسیله نقلیه متوقف شد.

سلگی خاطرنشان کرد: مأموران بلافاصله نسبت به بررسی دقیق از راکب و سرنشین موتورسیکلت متوقف شده اقدام کردند و مشخص شد، سرنشین موتورسیکلت مرد است و هر دو نفر دارای اعتیاد به مواد مخدر هروئین و تریاک هستند و یک کیسه حاوی سیم برق، قیچی ویژه بریدن سیم و چراغ قوه نیز به همراه آنها بود که در نهایت با تشکیل پرونده هر دو متهم تحویل مرجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی ملایر در ادامه از کشف سه وسیله نقلیه مسروقه در ۲۴ ساعت گذشته توسط پلیس خبر داد و یادآور شد: در راستای شناسایی و توقیف وسیله های نقلیه مسروقه  با اجرای طرح پاکسازی و اعزام گشت های هدفمند این توفیقات حاصل شد.

سلگی اظهار کرد: در همین ارتباط مأموران کلانتری ۱۱ یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه، مأموران یگان امداد نیز یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه و مأموران پاسگاه زمان آباد یک دستگاه خودروی مسروقه را با هوشیاری لازم کشف کردند.

وی با اشاره به شناسایی و دستگیری سارق حرفه ای خودرو، مغازه و منزل و کشف ۱۰۰ میلیون تومان اموال مسروقه، اظهارکرد: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت مغازه، منزل و خودرو در شهر ملایر این موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت و با یک هفته کار اطلاعاتی دقیق سرانجام فرد سارق در حین انتقال یک دستگاه خودروی سواری ربوده شده شناسایی و زمین گیر شد.

این مقام مسئول افزود: با بررسی های به عمل آمده توسط مأموران پلیس آگاهی و کلانتری ۱۲، فرد دستگیر شده سابقه دار بوده و ارزش اموال مسروقه مکشوفه شامل دوربین مداربسته، چندین دستگاه تلویزیون و خودروی مسروقه، ۱۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

سلگی به دستگیری سارق ۵۰ میلیون تومانی طلاجات از یک منزل کمتر از ۲۴ ساعت، اشاره کرد و افزود: به دنبال وقوع یک فقره سرقت منزل و ربوده شدن مقدار ۵۰ میلیون تومان طلا توسط فردی این موضوع به صورت ویژه در دستور پلیس آگاهی شهرستان ملایر قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در همین ارتباط با انجام کار اطلاعاتی دقیق و به کارگیری شگرد های پلیسی، در نهایت مخفیگاه فرد سارق شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات ضربتی سارق و فرد مال خر طلاهای مسروقه نیز شناسایی و دستگیر و با تشکیل پرونده هر دو متهم  تحویل مراجع قضائی شدند.

افزایش ۴۰ درصدی کشف انواع موادمخدر

فرمانده انتظامی ملایر در بخش دیگری از افزایش ۴۰ درصدی کشف انواع مواد مخدر طی سه ماه تلاش مجاهدانه پلیس خبر داد و گفت: در راستای شناسایی و برخورد جدی با توزیع کنندگان موادمخدر که جوانان این شهرستان را در معرض خطر نابودی و مرگ قرار داده اند، طی انجام کار اطلاعاتی دقیق و هماهنگی با دستگاه قضایی و اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر در چندین نقطه آلوده به توزیع موادمخدر، این توفیقات طی سه ماهه گذشته حاصل شد.

وی ادامه داد: در همین ارتباط میزان ۲۰ درصد افزایش شناسایی و متلاشی کردن باند های تهیه و توزیع مواد مخدر، افزایش ۴۱ درصدی کشف مواد مخدر تریاک، افزایش ۱۶ برابری کشف مواد مخدر هروئین، افزایش کشف ۴۳ برابری مواد مخدر حشیش، افزایش ۲۸ برابری کشف مواد مخدر شیشه، افزایش ۲۴ برابری کشف مواد مخدر گل و افزایش نزدیک به دو درصدی تعداد دستگیری متهمان، خرده فروشان، معتادان موادمخدر اقدامات ضربتی و موفق پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان بوده است.

قاتل نامرئی قربانی گرفت

سلگی در ادامه با بیان اینکه برابر اعلام مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ یک فقره فوت در یکی از نقاط شهر ملایر به وقوع پیوست، گفت: بلافاصله با هماهنگی دستگاه قضایی مأموران کلانتری ۱۲ پاسداران به محل مراجعه و مشاهده کردند فردی ۵۱ ساله در رختخواب و هنگام استراحت فوت کرده است.

وی افزود: در مکان فوت نامبرده یک اجاق  کباب پز با شعله زیاد روشن بوده و درب و پنجره ها  نیز کاملاً بسته بوده که به علت وجود گاز مونواکسید کربن و نبود اکسیژن کافی، فرد موصوف فوت کرده است.

فرمانده انتظامی ملایر با اشاره به اینکه اقدامات قانونی و پیگیری های لازم در دستور کار مأموران این کلانتری قرار دارد، استفاده از لوازم گرمایشی غیراستاندارد و عدم توجه به اصول ایمنی را از عوامل مرگ آفرین در این حادثه تلخ بیان کرد.